Let’s Paaaarty!

Vaknade feberfri även idag, och hugget i magen var också väsentligt bättre. Det innebär att jag nu är full av överskottsenergi och funderar på att ställa till med en hejdundrande fest. Någon som vill komma? På menyn finns allehanda delikatesser, eller vad sägs om följande: drickkvarg, filmjölk med mosad banan, aprikoskräm med grädde, yoghurt. Dessutom soppor av allehanda slag (färdigköpta, släta soppor från Kelda och andra mer eller mindre lyckade fabrikat). Funderar lite löst över om jag ska köpa hem lite barnmatspuré för att göra det lite extra festligt. Buffén avslutas med några riktigt läckra desserter som glass, citronfromage och chokladpudding med vispad grädde.

Alla dessa godsaker måste givetvis sköljas ner med goda drycker som shots av Proviva, samt vanlig Proviva, kamomillte och för den kräsne finns även vanligt kranvatten. Sugen någon? Inte det? Nähä då får jag festa själv denna höstlika lördagskväll, som inte ens har något vettigt att erbjuda på TV. Får försöka hålla mig vaken till 23 då jag ska ta dagens sista tablett.

Bara att hålla reda på tablettintaget kräver en frisk hjärna. Ena ska tas två gånger om dagen med 12 timmars mellanrum och absolut inte i samband med mjölkprodukter eller juice, den andra tre gånger om dagen med 8 timmars mellanrum. Jag har ställt en massa alarm på mobilen och blir lika förvånad varje gång den börjar spela. Tur man har tekniska hjälpmedel! På varje pillerask har jag dessutom skrivit med stora röda siffror, 2 respektive 3, så jag tar rätt tablett på rätt tid. Tur jag bara ska äta dem i fem dagar. :-)

I morgon får Kung Sune härda ut, för då tänker jag hålla honom sällskap på altanen i kolonin, med en bok och ett glas vin. Eller, nä inte ens det får jag ju! Ett glas vatten får det bli, eller kanske ska festa till med Proviva. Tänk vad gott det hade varit med en grillad biff och en smarrig sås. Yummy. Jag fortsätter drömma…

food-dreams

Om man inte vill komma på min lilla privata fest, så pågår just nu Malmöfestivalen. En drygt 30-årig plåga där hela staden vänds upp och ner med diverse krimskrams, mat från världens alla hörn och uppträdande av mer eller mindre kända artister. Och trängsel. Jag är fullständigt ointresserad av detta spektakel och är glad att jag inte bor mitt i smeten. Men det kommer många besökare årligen, så den fyller väl någon funktion antar jag. Det värsta med Malmöfestivalen är att den på något vis sätter punkt för sommaren. När festivalen är över är också sommaren över. Det tycker jag är trist så därför röstar jag för nedläggning av festivalen så vi får sommar för evigt! :-)

7 thoughts on “Let’s Paaaarty!

  1. Härligt Else att du slapp sjukhusbesök denna gång och tack för inbjudan men jag väntar nog tills det står vin på menyn!
    Kramar i massor
    Karin
    Ps sorry för att jag varit så tyst…..håller på att samla mig för ett blogginlägg Ds

  2. Strålande Else! Nu har du helat dig själv!!
    Om några dagar kan du njuta av vinet..
    Tror att sommaren inte ger upp ännu på ett tag. Jättevarmt här i Uppsala och fullt drag på stan med div artister.
    Jag har barnbarnen här, trevligt och kul, de håller mig sysselsatt milt sagt..
    Ha det bra!
    Kram Annika

  3. Till och med jag har varit på ett Malmöfestival för många år sedan och gjorde en bartömning tillsammans med vänner vid någon bar vars namn jag inte längre kommer ihåg. Det var trevligt då, men jag tror inte jag skulle tycka det är roligt längre.
    Jag hoppar gärna över drickkvargen, filmjölken och yoghurten, men resten av krubbet skulle gå fint för mig. Jag förstår att en biff och ett stort glas rött hägrar när man inte kan/får äta det.
    Stora kramar från ett regnigt och kallt Bohuslän

Lämna en kommentar

