Slutet är nära

För snart en månad sen ringde min SIUS-konsulent och talade om att hon fått in en platsannons som hon tyckte passade mig. Det var ett jobb på 50% som kontorsassistent på ett litet företag, hon fick inte säga vilket. Nu undrade hon om hon fick lov att skicka mitt CV dit. Jo, det kunde hon väl få göra, sa jag och tänkte i mitt stilla sinne att det där kommer jag aldrig att bli aktuell för ändå.

För drygt två veckor sen ringde de från företaget och talade om att de tyckte jag hade ett bra CV och gärna ville träffa mig. Bara att bli uppringd och få höra det gjorde mig själaglad! Jag log med hela kroppen. :-) Tänk att det fanns någon där ute som tycker jag har ett bra CV! Jag växte med 10 cm och förberedde mig på en anställningsintervju på måndagen.

Efter det mötet gick jag därifrån med ett stort leende på mina läppar. Det kändes verkligen bra. Trevliga människor, ett litet företag med bara 7 anställda, det skulle passa mig perfekt som inte trivs i de stora sammanhangen. De skulle höra av sig på fredagen. En hel veckas olidligt väntande inleddes.

Sen kom fredagen. Sekunderna tickade olidligt långsamt och förvandlades till minuter och timmar. Tack och lov ringde en väninna och frågade om vi skulle ta en promenad, så fick jag något annat att tänka på ett tag. Till slut, 15:30 ringde VD:n. Han ville att alla på kontoret skulle ha möjlighet att träffa mig och ställa lite frågor – om jag kunde tänka mig komma på onsdag klockan 15? Absolut, visst ville jag det. NU blev jag nervös på riktigt.

Det mötet gick av stapeln i onsdags. Än en gång lämnade jag företaget med ett leende på läpparna. Supertrevliga tjejer! De verkar ha en bra stämning och bra samarbete. En ny väntan inleddes. Jag skulle få besked idag. Och det fick jag. Klockan 10 ringde han och erbjöd mig jobbet! Inget prut på mina löneanspråk heller, tvärtom, han la på lite. Är han på riktigt? Är det 1 april? Nä, det är det inte. Och jag är så lycklig. Den 2 maj börjar jag jobba 50% och till hösten blir det med största sannolikhet 75%. Det är helt perfekt! Börja lite smått och sen öka. Och det är ett riktigt jobb. Med riktig lön. Jag är i sjunde himlen.

Det är som de säger i reklamen – plötsligt händer det! Jag ser slutet på en lång och mycket påfrestande period och ser med glädje på min framtid. Och mot alla odds är det AF:s och SIUS-konsulentens förtjänst! Jag är henne stort tack skyldig och det har jag talat om för henne idag. Nu ska jag korka upp en liten flaska bubbel som stått några dagar i kylskåpet och fira med mig själv.

cheers

16 thoughts on “Slutet är nära

  1. Sååååå jätte kul!! Stort stort Grattis Else!💐🎉 jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer bli bra. Lycka till!! Tänkte ju att vi skulle få till en träff snart. Ligger företaget i Malmö? Kram fr Carina

  2. Yippi vi dricker bubbel för dig här också! Skål ta mig f-n, den dom väntar på något gott, väntar ibland för länge, men det låter perfekt så det var det kanske värt!
    Kramar i massor från St Eriksplan 💃😄😘

  3. Men vad roligt Else!!! Så glad jag blir!!!
    Det låter dessutom som ett bra upplägg!!
    Stort grattis!
    Jättebra från mig. 🌹
    Annika

  4. Så roligt Else! Härligt att allt ordnar sig till slut. Varma gratulationer och stort lycka till

    Susanne

Lämna en kommentar

