Tidstjuv

Datorn äter upp tiden säger man ju. Det är lätt att fastna framför skärmen och glömma tid och rum. Men på den här adressen har vi upptäckt en helt annan tidstjuv. Tiden formligen rinner mellan fingrarna på både mig och unge herrn. Igår var jag på språng för att gå och handla i två timmar innan jag kunde slita mig, vid det laget kurrade magen betänkligt och mörkret började lägga sig. Natten innan hade Bertil plötsligt upptäckt att klockan var 4. Vad vi gör? Vi lägger pussel! Det är helt omöjligt att slita sig från. Ska bara hitta ”den där” biten och så hittar man några andra som nog kan passa också och så gick det en halvtimme till. Jättekul och mysigt att vi har något vi båda fastnat i och kan göra tillsammans.

I veckan som gick har det gått ett år sen det möblerades om på min kropp. Magen flyttades upp en våning och två nya bröst såg dagens ljus. Ett år! Tiden går minsann fort, även när man inte lägger pussel. För två månader sen pryddes dessa två bröst med bröstvårtor. Det har läkt fint och bild på hur en falsk bröstvårta ser ut, samt en bild på båda bröstens dagsform ligger nu längst ner på sidan DIEP-lambå bilder.

I samma veva som bröstvårtorna skapades justerades även hudflikarna i midjan som bildat två icke önskvärda ”öron” i ändarna av ärret på magen. Även detta har läkt bra, men jag kan konstatera att jag för evigt är öronmärkt. Det är förvisso betydligt bättre nu än förut, men jag tycker nog ändå att det bubblar ut lite i midjan på mig. Eller så är det så enkelt att jag får sluta äta ostbågar och övergå till gurka på kvällarna. :-)

I skrivande stund kan jag glädjas med Bertil som är i Göteborg för att spela match. Han blev hämtad här i morse klockan 6:15, men trots att han inte fick många timmars sömn i natt lyckades han med bedriften att slå 300 poäng i sista serien. Full pott med andra ord, 12 strikar i rad!
Bertil300

Dessutom vände laget matchen och vann, något som är extra viktigt i Bertils fall eftersom han har svårt att glädja sig åt egna framgångar om det går dåligt för laget. Jag är så glad för hans skull! Han har varit nära ett par gånger förut, med 299 och 297, men nu höll nerverna hela vägen. :-)

One thought on “Tidstjuv

Lämna en kommentar

