Gräsroten – för ungdomsidrotten

Idag lånar jag ut min blogg till min son och hans bowlingklubb Bulltofta BK. För att stödja svensk idrott har Svenska Spel lagt undan 50 miljoner kronor som årligen ska gå till landets idrottsföreningar och dess ungdomsverksamhet genom en kampanj som heter Gräsroten. Om du är kund hos Svenska spel kan du välja vilken förening du vill stödja, varje kund kan välja tre stycken. Det kostar inget för dig, men varje gång du spelar på Svenska spel får föreningen du stödjer poäng och poängen avgör hur stor andel av de 50 miljoner kronorna föreningen får.

Bulltofta BK har sen 70-talet jobbat aktivt med sin ungdomsverksamhet, där ett flertal juniorer genom åren dessutom deltagit i diverse träningsläger, distriktsmatcher, uttagningar till landslag med mera, i Skånes Bowlingförbunds och Svenska Bowlingförbundets regi. Man har också arrangerat egna läger och säsongen har avslutats med en resa till Tivoli i Köpenhamn. För att kunna fortsätta i samma anda är varje krona viktig!

Därför frågade Bertil om jag ville lägga ut om det här på bloggen och självklart vill jag det. Är du kund hos Svenska spel och inte redan valt någon förening skulle Bertil bli glad om du valde hans, det gör du här>>>

Klicka sen på Bulltofta BK Bowling så kommer det upp en ruta där man kan klicka för att ge sitt stöd. Allt du behöver är dina inloggningsuppgifter till Svenska Spel, eller skapa en inloggning. Berätta gärna för dina vänner också. :-) Tack på förhand!

affisch-grasroten

2 thoughts on “Gräsroten – för ungdomsidrotten

  1. Det här visste jag inte ens att det fanns. Såklart vi ska stötta våra ungdomar så jag är med!
    Kram från en trogen läsare av din fina blogg.

Lämna en kommentar

