Hemgång!

De har en rätt torftig frukost här, inga ägg eller rostat bröd som de hade på plastik, men aldrig har väl en fralla med skinka smakat så bra som idag! Jag skulle ta det försiktigt så jag åt bara en halv, men ändå. Det var supergott! Det är väl konstigt att man får så olika mat på samma sjukhus? Visserligen olika avdelningar och olika byggnader, men ändå.

Efter frukost var det dags för ronden. Jag förväntade mig att få det dystra beskedet att jag måste stanna en dag till för att de ska se hur magen klarar mat, men till min stora glädje blev beskedet att jag kan åka hem! :-) Tjohooo! Jag slipper äta deras äckliga lunch! Och det bästa av allt, det finns inga restriktioner gällande maten hemma heller. Ingen kan vara gladare än jag, även om jag inser att jag varken ska äta pizza eller hamburgare det första jag gör. Däremot tror jag att jag ska koka mig ett ägg och en kopp kaffe, det är också något jag längtar efter.

Alla patienter med min åkomma erbjuds en koloskopiundersökning. Den är frivillig men det rekommenderas att göra den för att utesluta att denna infektion orsakats av någon bakomliggande sjukdom. Jag är inte känd för att göra som läkarna säger alltid, men i det här fallet ska jag vara en lydig patient. Naturligtvis ska jag gå på koloskopin när kallelsen kommer. Jag är ju inte dum i huvudet. Känner dock ingen oro, mer än för själva undersökningen som inte låter som paradiset på jorden.

Jag är mer orolig för att sonen har somnat om efter att jag ringt och väckt honom 9:30. Han måste komma med mitt ID- och bankkort så jag kan hämta ut min medicin innan jag går hem. Sen kan jag lugna alla läsare med att min cykel redan är hemforslad och jag inte kommer att cykla hem. Denna gång får det bli apostlahästarna som får jobba. Jag promenerade hem efter min bröstcanceroperation så jag kan säkert göra det idag också. Det är ju inte så långt.

10 thoughts on “Hemgång!

Lämna en kommentar

