Placerad i kö

De senaste veckorna har Bertil jobbat varenda dag, helgerna inkluderade. Jag är så glad, det är verkligen jättekul att han fått jobb, men det är inte lika kul när jag är den ende som hör hans väckarklocka på morgnarna… jaja idag gjorde det inget, jag hade en läkartid på morgonen och skulle upp i vilket fall som helst. Men ändå. Det är inte roligt att ligga vaken en timme varje morgon i ottan och lyssna på hans radio och tutande klocka (typ 50-70 tut varje gång – och jag skojar inte!) var sjunde minut fram till 6.20 när han äntligen behagar masa sig upp.

Men idag hade jag en träff med min förträfflige plastikkirurg! Klockan 9:15 skulle jag vara där (trodde jag länge). Jag var ju uppe i god tid, det var ingen idé att somna om när väckarklockan i rummet bredvid satte igång. Duschade, åt frukost, satt vid datorn och pillade med ett litet projekt jag håller på med. Tittade på klockan, 8:40, det är lugnt, hinner en sak till. Tio minuter senare var jag klar och skulle ge mig av, fortfarande i god tid. I sista sekund rafsade jag åt mig kallelsen och kastade ett öga på den. ”Du är välkommen hos doktor Karl Malm klockan 09:00” läste jag förskräckt. Jag hade plötsligt bara 10 minuter på mig! Var fick jag 9:15 ifrån? Aldrig har jag cyklat så fort! I stark motvind dessutom. Var alldeles genomblöt när jag kom fram två minuter före utsatt tid.

Till min stora glädje fanns det ingen i receptionen. Det innebar att om jag var sen var det inte mitt fel, för jag kunde ju inte anmäla mig. :-) Satt där i väntrummet och väntade på receptionspersonal, men det kom ingen och till slut letade jag upp ”min” sköterska och talade om att jag faktiskt var där, även om det inte syntes i datorn. Det gjorde inget för doktorn var lite sen fick jag veta. Summan av kardemumman var att klockan hann bli ungefär 09:15 innan jag kom in till läkaren.

Han pillade och petade och tyckte allt ser bra ut. Han ritade med tusch och förklarade hur man ”knyter ihop” huden till en bröstvårta. Detta sker med lokalbedövning och ingen sjukskrivning behövs. Även de två öronen i midjan ska ”trollas bort” genom att skära bort en bit och förlänga ärret, också detta med lokalbedövning. Sex månader senare tatuerar man vårtgården. Han tyckte att mina tuttar ser mogna ut och jag är härmed uppsatt i kö för sista etappen! Det är ungefär tre månades väntetid, men det gör mig inget. Jag lider inte av att inte ha några bröstvårtor. Jag frågade honom om det är han som gör detta också eller en annan kirurg och han upplyste stolt om att hans patienter är det han som avslutar och ingen annan! Han vill ha koll på att allt blir rätt och sitter som det ska. Jag är djupt imponerad över denne läkares engagemang!

Igår tog väninnan en extra semesterdag, det var strålande väder och vi gjorde årets sista utflykt med våra sommarkort som slutar gälla den 15 augusti. Turen denna gången gick till Ängelholm där vi inledde dagen med en båttur på Rönne å. En fantastiskt vacker tur, jag låter bilderna från Google tala>>>

Det blev en underbar dag i solskenet. Vi var där för två år sen också och jag är imponerad över mig själv, hade stenkoll på hur många skoaffärer det finns och var på ett ungefär de ligger. Hade också stenkoll på en liten prylaffär där vi förra gången köpte några små, blå ljusstakar till en annan väninna. Tänk vad bra hjärnan fungerar ibland… På fullständigt ovidkommande saker. Men att ha koll på en läkartid, det klarar den inte.

Jag gillar Ängelholm! Det är en mysig liten stad som ligger vackert vid ån, med närheten till havet. Där finns ett bra centrum, med mycket affärer och annat man behöver. Helt klart värt en utflykt! Om jag mot förmodan en dag får för mig att flytta från Malmö är Ängelholm definitivt ett alternativ för mig.

One thought on “Placerad i kö

  1. I och för sig är det ett tag till den stunden jag ska ta ställning till bröstvårta eller inte. Men det är ingen detalj jag saknar. Men det är gott att du har en engagerad kirurg. Jag vet fortfarande inte om jag har det också.. ;-)
    Skönt att du passar på att göra fina saker när vädret tillåter det.
    Soliga kramar från Sibylla

Lämna en kommentar

