Jag blir glad

Då och då ramlar det in mail från någon av mina läsare. En del vill bara tacka för all information de hittat, andra vill ställa frågor. Några ber om ursäkt för att de stör. Till alla er vill jag bara säga att ni stör inte! Jag har mitt kontaktformulär för att jag en gång själv satt och önskade jag hade någon att fråga. Någon som varit där. Jag svarar alltid på alla mail, efter bästa förmåga. Jag är ju ingen expert mer än på min egen sjukdom.

Tänk att en blogg som från början bara var till för att avlasta mig från att traggla samma visa om och om igen kunde utvecklas till en informationskälla för så många. Bloggen har varit en bra sysselsättning för mig under denna tid och det har varit ett stort nöje för mig att bygga upp den till mer än en blogg. Det gör mig glad och varm om hjärtat om min resa på något vis kan vara till nytta för de nya drabbade som kommer efter mig. Jag borde kanske funnits på Facebook för att fler skulle hitta hit, men det är så dags att tänka på det nu.

Idag hade jag möte nummer två med min alldeles egna ”Levengood”. Eller Feelgood kanske man ska kalla honom. För han har verkligen fått mig att må bra. Det är inget fel på mig. Det är inte konstigt att jag bryter ihop emellanåt. Jag vet bäst vad som känns bra för mig och om jag inte känner att det känns bra är det helt okey. Så skönt!

Förra gången fick jag med mig ett häfte hem, ”Vägvisaren”, med en massa fylleriövningar (rutor, ja eller nej, som skulle kryssas i). Alla frågorna rörde yrkeslivet, vilka yrken jag kunde tänka mig, vad jag har för kompetenser och egenskaper etc. Den fylldes i och skickades till honom i helgen och idag gick vi igenom resultatet. Genom att lägga ihop mina olika svar i de olika kategorierna landade jag på en kod, SCA. Den bokstavskombinationen innebär i stora drag att jag bör arbeta som assistent med någon form av information/kommunikation eller administration. Det var snabbversionen, man kunde kombinera bokstäverna på olika sätt och komma fram till lite olika saker, men på det stora hela var det där jag landade.

Så himla bra då, för det är precis vad jag själv känner skulle passa mig. Någonstans där jag får möjlighet att uttrycka mig i skrift, jobba lite med trycksaker/webb, kryddat med lite administrativa uppgifter. Hade varit perfekt! Någon som känner nån som har ett sånt jobb till mig på 75%? ;-) Jag har nämligen gett upp det där med barnskötare igen på grund av hälsoskäl. Det var fantastiskt roligt med barnen, men jag har inte råd att vara sjuk så mycket som jag var under de två månaderna jag var på förskolan.

Egentligen var min plats på Förskoleförvaltningens kommunikationsavdelning i höstas den perfekta platsen, där fick jag det bästa av två världar. Jag var bara inte redo då. Jag blev så överväldigad av alla trevliga människor som jobbade där, över allt beröm jag fick, över allt jag fick vara med om. Jag drabbades av prestationsångest, ville för mycket på en gång. När det sen stod klart att de inte hade möjlighet att anställa mig blev det mig övermäktigt. I samband med att jag stod inför min bröstrekonstruktion blev det helt enkelt för mycket för min sköra hjärna. Tråkigt nog. Men så är det, jag hoppas fortfarande på att det någonstans kommer att dyka upp något som får mig att inse att det var värt att vänta på.

Någonstans, någon gång måste det vara min tur!

4 thoughts on “Jag blir glad

  1. Hoppas att jobbet kommer till dig snart! Så synd att du inte klarade förskolan… Har själv låga värden pga Letrozolen…hoppas verkligen att jag pallar med då jag ska börja jobba i mitten av augusti, på förskola.
    Bloggen ser fin ut igen!!! Den är så enastående bra och till glädje för så många.
    Ha det bra!
    Kram Annika

    • Hoppas du klarar förskolan bättre än jag! Det är värdelöst att vara så mycket sjuk som jag var under de två månaderna. Det kostar för mycket helt enkelt och inte är det roligt heller. Bloggen fick nog bara hicka eller nåt. :-)

  2. Och jag håller verkligen tummarna för att du hittar jobbet eller att jobbet hittar till dig. Glöm inte att uppdatera ditt LinkedIn-konto med alla utbildningar och erfarenheter. Det är många arbetsgivare och headhunters som ”snokar” runt där och letar efter de människor som är intressanta.
    Kramar från ett enormt blåsigt Bohuslän

    • LinkedIn är uppdaterad, tyvärr har jag inga högskolepoäng eller andra tjusiga kurser/utbildningar att skryta med. Och så ska jag bara jobba 75%, det minimerar mina chanser att hitta något tyvärr. Men det SKA gå, det måste det!

Lämna en kommentar

