Solstollar

Påsk + sol + koloni = grill. Så är det bara, även om termometern visade på måttliga 9 grader. De grå fluffiga sakerna i skyn som stundtals skymde solen hindrade inte dessa solstollar (5 tanter i varierande ålder) från att kasta sig över den grillade köttbiten. Mums! Grillat ÄR godast. Så småningom blev det dessutom klarblå himmel och solen värmde oss på verandan. En bra eftermiddag!

Sune, som äntligen fått komma ut i det fria, hade parkerat sig inomhus i soffan när vi kom. Han struttade dock glatt ut och höll oss sällskap i trädgården i väntan på att köttet skulle bli färdigt. Men han börjar nog bli lite gammal och trött, för så fort vi satt oss till bords slocknade han i sin egen fåtölj på verandan, lyckligt ovetande om att det serverades goda köttbitar. Han glömde helt bort att hans bedjande ögon hade kunnat beveka åtminstone den här tanten. Han fyller 16 år om en månad, vilket omräknat till människoår motsvarar 80 år! Inte konstigt katten är trött.

Idag var första dagen på min nya arbetsträning. Som jag har längtat! Många nya ansikten och då har jag inte ens träffat hälften än, för de flesta var ute och gick med barnen. Jag har hamnat på en helt nybyggd förskola i två plan mitt i stan. I första hand kommer jag att jobba administrativt med att hjälpa förskolechefen att få ordning på sina papper och lite annat smått och gott. Så småningom finns det även planer på att starta en blogg och det känns som ett jobb för mig. :-) Alla jag mött hittills har varit jättetrevliga och det känns som att det är god stämning. Det kommer att bli bra tror jag.

Det var länge sen jag lade upp bilder på tootsen, men det händer liksom inte så mycket på den fronten. I alla fall inget som syns på bild. Men båda kratrarna mitt på magen har växt ihop nu och det återstår två mörkröda fläckar där. Det tar tid innan ärren bleknar och det ser värre ut än det är. Bortsett från de två fläckarna är ärren på magen annars tunna och fina, om man bortser från de fula öronen som hamnat i midjan. Dem hade jag förstås gärna varit utan. Men man kan inte få allt.

Nu när ärren börjat läka ser man tydligt på vänster bröst var mitt gamla blindtarmsärr har hamnat, för en liten ände av det sticker ut under det nya ärret. Det vänstra bröstet är lite knöligt och ojämnt om man jämför med det högra. Svullnaden över det högra håller på att lägga sig, men smilgropen som uppstått i samband med det finns kvar. Men jag antar att det kommer att dröja innan man kan säga hur resultatet blev, det tar tid innan allt hängt till sig. Jag får ha tålamod. Inte min starkaste gren direkt, men det finns inget annat att göra just nu.

En liten besvikelse i det hela är att inga av mina gamla BH:ar passar. Brösten har en helt annan form nu, de är liksom inte alls medgörliga och formbara. Men det kanske rättar till sig sen. Vi får se. Om drygt två veckor är det dags för tremånaderskontroll hos kirurgen så jag får väl passa på att fråga honom om vad jag kan förvänta mig. Det får bli en utflykt så småningom till Kvinnligt under och hoppas att de har något som passar. Just nu har jag en enda BH som funkar och det är en gammal protes-BH som jag köpte på Twilfit för länge sen. Jag var inte riktigt nöjd med den när jag hade protes, men nu funkar den fint. Tur jag behöll den. :-)

2 thoughts on “Solstollar

  1. Sunes ålder är klart respektingivande! Gamla katter ”taggar” ner en del, sedan får man hålla ett vakande öga. Som ägare kan man sin katt och det är lätt att se avvikelser som kanske behöver följas upp. …
    kul med jobbet! Du får arbetsuppgifter som passar dig väl!
    Kram Annika

  2. Vad jag har längtat efter att få Sune-rapport! Katter är väldigt ”egna” djur. Hoppas han får hänga med länge till.
    Tålamod är inte riktigt min gren, heller. Hela rekonstruktionsprocessen, oavsett metod, tar ca 1 år. Men man vill ju bli klar och veta hur slutresultatet blir med en gång.
    Jag hoppas att du trivs på din nya arbetsträning. Låter som ett roligt och spännande ställe med uppgifter som jag tror passar dig.
    Kramar från ett grått och dimmigt Göteborg

Lämna en kommentar

