April, april

Första april gick mig som vanligt spårlöst förbi. Ingen att lura, sonen har åkt till Stockholm, och ingen som försökte lura mig heller. Årets aprilskämt måste väl ändå vara att våren försvann. Två hagelskurar lyckades jag hamna i igår. :( För bara någon vecka sen var det typ 15 grader och vi snackade om att grilla i kolonin på annandagen. Hmmm, vi får väl se vad det blir av det. Sune med tillhörande matte är i alla fall på plats. Idag skiner åtminstone solen, men temperaturen ligger på måttliga fem grader.

Hoppas att min nya antihormonkur inte är ett aprilskämt. Efter över en månads uppehåll från Letrozolen är nu muntorrheten ett minne blott. Igår började jag därför äta mina nya tabletter Exemestan. Nu hoppas jag innerligt att samma problem inte uppstår om några veckor för då vet jag verkligen inte vad jag ska göra. Det går inte att leva med en sådan muntorrhet. Nu står inte muntorrhet som en biverkning på dessa, men eftersom jag bevisligen inte är som alla andra, så vet man aldrig. Det kan ju vara östrogenbristen i sig och inte själva tabletten jag är känslig för.

Om exakt en vecka börjar min nya arbetsträning. Jag längtar, det ska bli så spännande och härligt att äntligen få någon form av struktur på vardagen igen. Men nu ska vi först ta hand om påsken. Påsken för två år sen var jag låg av cellgifter och på skärtorsdagen åkte jag till Lund för min första blåisolering istället för till Blåkulla. Även i år får Blåkulla vänta men av helt andra orsaker. Ikväll ser jag fram emot bio med svärmor och i morgon står det trav, påsklunch och middag på programmet. Med lite tur kan vi sitta på balkongen med lunchen. Sol har utlovats, men det kanske var ett aprilskämt det också.Påsk

2 thoughts on “April, april

Lämna en kommentar

