Ännu ett ljus har slocknat

Ännu ett flämtande ljus har slocknat. Mamma till 10 med obotlig cancer, vars mödosamma kamp jag har följt på hennes blogg, har lämnat sitt plågsamma liv. Som hon har kämpat, jag är full av beundran. Hennes sista inlägg heter ”Törnrosa sov i hundra år…”. Kände hon på sig att slutet var nära? Mina tankar går till både hennes familj och min väninna som blev änka alldeles för tidigt. Tårarna rinner sakta nerför mina kinder. Det gör ont. Det finns ingen rättvisa. Livet är skört. Ena dagen här, andra dagen borta för alltid. Bara minnena kvar.

Vi måste alla sträva efter att den dagen det bara finns minnen kvar ska det vara ljusa minnen. Något man kan se tillbaka på med glädje och värme. När den dagen kommer finns ingen ångerknapp, då är det för sent. Ta hand om era nära och kära. Krama varandra, visa uppskattning. Lev idag, i morgon kan det vara för sent.

memorial-candle

2 thoughts on “Ännu ett ljus har slocknat

Lämna en kommentar

