Glädje och sorg

Gårdagen blev en dag av både glädje och sorg. Än en gång blev jag påmind om hur skört livet är och hur fort det förändras. Under flera dagar har jag gått med en känsla i kroppen att allt inte står rätt till någonstans. Upprepade gånger har mina tankar gått till en väninna från min ungdom som jag tyvärr tappade kontakten med, men som jag mötte på Trygghetsrådet precis innan jag fick mitt cancerbesked. Hennes man har haft cancer, blivit frisk, men fick återfall för ett par år sen. Nya cellgiftsbehandlingar sattes in. Sen tappade vi kontakten igen.

Hade tänkt ringa och gratulera henne på födelsedagen idag, men igår var det något som sa mig att jag måste ringa omedelbart. Och jag fick min oro bekräftad. Maken gick bort förra veckan. Han kämpade in i det sista, men cancern gick inte att bota. Han blev inte ens 55 år gammal. De har varit som ler och långhalm i 35 år och måste ha haft ett av de lyckligaste äktenskapen någonsin. De byggde sitt drömhus och flyttade in där sommaren 2013. Det är så sorgligt. Så ung. Livet är inte rättvist!

vila-i-frid

Det hände mer igår, något glädjande inledde dagen. Jag var på ett möte på en förskola inför en ny arbetsträningsperiod. Det var ett mycket spännande möte måste jag säga, för förskolechefen ville i första hand inte alls ha mig i barngrupp utan hon behöver hjälp med det administrativa. Dessutom hade hon en del planer och idéer som kommer att passa mig som hand i handske. Det känns som att jag kommit helt rätt denna gången! Jag börjar min nya arbetsträning den 9 april och jag längtar. :-)

10 thoughts on “Glädje och sorg

  1. Är superglad för din skull när det gäller platsen – låter som det kan bli lika bra som du hoppades! Sänder en tanke till väninnan… kram

  2. Vad roligt med ditt nya arbete! Det låter ju otroligt positivt!
    Tråkigt med dig vän. ..bra att du litade på magkänslan och hörde av dig.
    Kram Annika

  3. Ja hua mig denna förbannade sjukdom tränger sig på hela tiden när man minst anar det. Vad bra att du tog magkänslan på allvar o ringde det där samtalet. Å vad glad jag blir att det verkar bli en positiv arbetsträning, du kommer göra dig oumbärlig 😄
    Kramar i massor från ett halvvitt Stockholm (dumheter från ovan, vi vill ha vår inte vinter)

Lämna en kommentar

