Foldrar om bröstcancer

Som jag skrivit tidigare har Karolinska några riktigt bra broschyrer om bröstcancer och hormonell behandling. Dessa låg på deras hemsida och jag hade länkat till dem. Plötsligt en dag fungerade inte länkarna längre. Inte gick det att hitta broschyrerna någonstans på nätet heller. De var bara borta. Så snopet!

Även om jag själv är ute på andra sidan cancern vill jag väldigt gärna dela med mig av de erfarenheter jag har och den information jag hittat som känns viktig. Det fanns ju en tid när jag själv satt och letade febrilt. Jag mailade därför Karolinska och ställde frågan varför de tagit bort dessa bra foldrar. Inget svar. Så jag mailade igen och hamnade som CC i en mailkonversation. Det visade sig att broschyrerna fortfarande används på Karolinska och delas ut dagligen till patienter och ingen förstår varför de tagits bort från hemsidan. Saken skulle undersökas. Jag lät det gå någon vecka, men det hände inte mer. I tisdags bestämde jag mig för att ta chansen och be att få broschyrerna hemskickade, idag kom de i min brevlåda! :-)

Tack till Kersti, onkologsköterska och en av författarna till foldrarna, som inte bara skickat de båda efterlysta broschyrerna utan även skickade med två andra. Jag har nu tillbringat en stund vid scannern och kan härmed stolt presentera fyra bra och informativa foldrar från Karolinska, om bröstoperation, hormonell behandling och cytostatika. De ligger även i länklistan.

for-dig-som-ar-brostoperad fragor-svar-cytostatikabeha hormonell-behandling-brostk viktigt-rora-pa-sig-cancer

 

4 thoughts on “Foldrar om bröstcancer

  1. Vilka bra broschyrer, även om det inte gäller om man är trippel-negativ, konstigt att de inte har dessa tillgängliga, kollade på Radiumhemmet igår men ingen visste, ska ta tag i det igen i veckan. Tror jag ska gå på WP kurs hos dig i vår, mycket jag behöver lära mig.
    Kram från soliga Stockholm
    Karin

    • Saken håller visst på att undersökas, för på onkologen på Karolinska vill man också ha ut dem på hemsidan igen. Då kan det ju vara bra om fler efterlyser dem. :-) Vi får väl ta en distanskurs i WP en dag framöver. :-)
      Kram från ett grått Skåne

  2. Hej Else!
    Bra att du uppdaterar, din blogg är så otroligt bra och ger så mycket stöd.
    Stor kram till dig Else!
    Bamse kram från Uppsala. / Annika.

Lämna en kommentar

