Hemmabygge

TempMöter våren med ett stort leende – på magen. Leendet går ända upp till öronen som plötsligt finns på höfterna. Magen är för övrigt numera monterad i brösthöjd och på ena bröstet finns ett blindtarmsärr. Väl dolt förvisso, men ändå. Dessutom håller svullnaden över höger bröst på att sjunka ihop, så nu ser det ut som att jag har en smilgrop där. Martin Timell släng dig i väggen, det här hemmabygget slår allt! Glädjande nog är det huvudet upp och fötterna ner fortfarande.

Det ena såret på magen har växt ihop nu, medan det andra tar lite längre tid på sig även om det sakta blir mindre. Jag har en känsla av att sår nummer två kommer att läka ihop precis lika fult som mitt gamla blindtarmsärr. Eftersom även detta sår sitter på höger sida, kommer jag inte att märka någon skillnad. Det är ju skönt att man känner igen åtminstone någon del av sin kropp.

Nya bilder, sju veckor efter operationen är nu utlagda här >> Lägg märke till öronen som växt ut på höfterna. :-)

Termometern i sidan visar graderna på min balkong idag. Iklädd trosor och linne har jag njutit av vårsolen i flera timmar. Äntligen!

 

sol

2 thoughts on “Hemmabygge

  1. Gillar bilden på termometern! Jag längtar till ljuset och värme, även om vintern har varit ovanligt mild.
    Det ser lite småläskigt ut, måste jag säga! Har aldrig gillat ”operationsbilder” för det gör ont i hela min kropp. Jag förstår att läkare i första hand väljer expander. Men finns det inga förutsättningar för det så är detta en väldigt bra metod för att få nya bröst.
    För dagen, soliga kramar

    • Det ser läskigare ut än det är. :-) Det är en dyr och komplicerad operation och jag är så glad att jag kvalificerade mig för denna variant av rekonstruktion. Det känns bra med kroppsegen vävnad istället för implantat.
      Må solen skina på oss!

Lämna en kommentar

