Första dagen på resten av mitt liv

Jaha, då var man ute på andra sidan och kan börja planera för resten av livet. :-) Allt har gått strålande! Inga komplikationer – än. Och ju längre tiden går desto mindre är riskerna. Två snygga tuttar, modell mindre är på plats och magen är platt, insnörd i en stram gördel.

Operationen tog 6 timmar har jag fått veta och det är fullt normalt. Jag var tillbaka på mitt rum vid 19-tiden igår kväll, knappt vid medvetande. Sen har de stört mig en gång i timmen hela natten för att lyssna med ultraljud i brösten så att allt är som det ska vara. Det låter som om jag har en bebis i varje bröst. :-) I morse kom kirurgen och berättade att mitt blindtarmsärr numera sitter i utkanten av vänster bröst. Inte många som har blindtarmsärr där minsann. :-) Det är helt otroligt vad de kan göra!

Innan lunch kom sjukgymnasten och jagade upp mig ur sängen. Det gäller att röra sig så man får igång cirkulationen. Jaga och jaga förresten, det tog sin lilla tid att få mig stabil, jag var helt svimfärdig. Gick som en hundraåring med en gåstol fram och tillbaka i rummet två varv, sen fick det vara nog. Det hänger slangar överallt från kroppen, fyra dränage och en kateter. Sexappealen är definitivt nere på noll, trots två nya bröst och platt mage. Men jag lever, jag är hel och jag är nöjd. Alla är så trevliga här och jag känner mig väl omhändertagen.

Nu ska jag ta mig en liten tupplur! Känner mig ganska mör efter att ha blivit störd hela natten. Får skriva mer nästa gång, ville bara ge ett litet livstecken från mig, så ni vet att jag lever och mår bra. :-) Tack alla som på olika sätt hört av sig, det känns så skönt att veta att det finns så många där ute som bryr sig. Ni betyder mycket för mig!

11 thoughts on “Första dagen på resten av mitt liv

  1. Åh underbart :-) härligt att höra att allt gått bra.. Måste vara en härlig känsla.. Till mig sa de att det skulle ta 8-10 timmar så dina kirurger måste varit snabba ;-) Kram kram

  2. Else! Vill bara säga grattis och lycka till och återigen tack för att du orkar dela med dig till oss medsystrar.
    Hälsningar från Stockholm
    Gun

  3. Ohh vad härligt.
    Och vad jag längtar nuuuu.
    Fast jag inte känner dig så har jag tänkt på dig hela dagen..
    Hoppas du är hemma snart. .
    Kram

  4. Grattis, har haft stor nytta av att läsa det du skrivit, är själv klar med cellgifter och strålning och har haft stor hjälp av dina noteringar under min behandlingstid. Åsa

  5. Härligt!
    Om du går som en hundraåring nu så kommer du garanterat att genomgå en markant föryngring de närmaste dagarna! Det innebär att du framåt helgen kommer att svassa fram i korridoren och känna dig – och ha tuttar! – som om du inte vore en dag över 23 :)

  6. Underbart! Grattis. ..:)) vila nu, samt gå upp och gå enligt sjukgymnastens råd. Kanon!
    Härligt att allt gått så bra!
    Kram från ett slaskigt Uppsala.
    Annika

  7. Skönt att det har gått bra och att det ser bra ut än så länge. Vila och pusta ut nu, för din kropp är helt slut. Den har fått jobba hårt under de sex timmarna som du själv sov törnrosasömnen.
    Kramar
    /Sibylla

Lämna en kommentar

