Fladdermöss

Borta är fjärilarna i magen. De har nu ersatts av en hel fladdermussvärm! För en liten stund sen ringde nämligen kirurgen och hälsade mig välkommen på söndag kväll. :-)

glad

Än en gång poängterade han vilket unikum jag är. Han har jobbat med detta i 17 år och har aldrig stött på ett fall som mitt. Det vill säga att jag blivit strålad på båda sidorna. Låter inte det konstigt? Men jag får väl vara glad för det, för det är tydligen enda anledningen att de valt att ta bort det ”friska” också eftersom det inte skulle gå att lägga in något implantat där vid ett senare tillfälle om det skulle uppstå cancer i den sidan också. Och jag som funderade över att skippa strålningen. Vilken tur jag blev övertalad att göra det. :-)

Kirurgen förklarade också att blindtarmsärret är ett litet aber vad gäller storleken på de nya brösten eftersom det inte kommer att gå att använda den delen av magen. Skönt att veta, för vem vill gå runt med ett blindtarmsärr mitt på bröstet? För övrigt har storleken ingen betydelse i det här sammanhanget!

Jag vill passa på att tacka alla som kramat hårt i sina tummar för min skull. Ni kan släppa taget nu. :-)

15 thoughts on “Fladdermöss

  1. Hej
    Marita här igen..
    Jag kommer göra samma typ av op som du ska .
    Har läst lite om att har man ett högt
    Bmi så är inte op till att rekommendera,
    Jag har gott upp i vikt, förmodligen av tamoxifen. . Som det är nu så har jag ett bmi på 32. Finns det risk för att jag inte får ett nytt bröst.
    Kram Marita

  2. Vad härligt och spännande :-) håller mina tummar för att allt går bra. Jag kommer följa dig för att se vad jag har att vänta mig..
    Konstigt men jag längtar :-)
    Önskar bara att de hade tagit bort mitt vänstra bröst med och att jag fått två nya.
    För vad gör de om man skulle få återfall i det kvarvarande bröstet, man kan ju inte göra samma operation igen… Kram på dig

    • Om inte det kvarvarande bröstet är strålat kan man lägga in implantat om olyckan är framme. Det går också att ta vävnad från insidan av låret eller från ryggmuskeln men blir såklart mer synligt där det tas ifrån. Platt mage är det väl ingen som beklagar sig över. ;-) Jag tackar min lyckliga stjärna att det kvarvarande bröstet är strålat och ”förstört” för framtida implantat. :-) Hoppas du också får din rekonstruktion snart!

  3. Hej Else!

    Har följt dig här och blev glad när jag såg att du äntligen får din operation gjord, som lovat. Alltid roligt att läsa det du skriver. Älskar ditt sätt att berätta med underbar humor såväl positiva som negativa händelser.

    Lycka till hälsar jag från ett ”gråvitt” Stockholm
    Gun

  4. Hej
    Så skönt att det ska bli gjort :-).
    Jag ska få ett nytt bröst våren 2016..
    Hade en duktal grad 3 tumör i v bröst,
    Men som tur hade den inte spridit sig
    Så jag följer sig med spänning och hoppas du blir nöjd m resultatet.
    Kram

  5. Tänker inte släppa taget förrän du är hemma igen, med två snygga bröst och en platt mage, nästan lite avundsjuk, här finns det resurser att ta från. Ta nu hand om dig och gå långa stärkande promenader inför söndagens incheckning. Härligt härligt härligt.
    Massor med kramar
    Karin

    • Långa stärkande promenader står på programmet! Jag börjar i morgon – och hoppas att det inte regnar. :-) Jag återgäldar tumhållningen med råge och hoppas att du mår okey efter din senaste behandling.

  6. Skulle det vara så att du saknar lite mage så donerar jag gärna till en tutte… Inga blindtarmsärr eller annat… ;-)

    Visst känns det skönt att komma till skott, även om fladdermössen och fjärilarna härjar i kroppen just nu? Några dagar senare är det min tur och jag känner likadant, även om min operation inte blir lika stor. Bara känslan av att bli ”hel” igen och veta att man kan lägga det mesta bakom sig.

    Kramar från Bohuslän

    • Om jag skulle ta emot alla magar jag blivit erbjuden skulle Dolly Parton framstå som plattbröstad… :-) Japp det känns fantastiskt skönt!

Lämna en kommentar

