Tredje gången gillt?

Något återbud till röntgen fick jag såklart inte, så igår eftermiddags ringde jag slokörad tillbaka till koordinatorn för att höra vad hon hade att erbjuda mig. Nu visade det sig att den 26 januari inte fungerade för dem ändå och så hade ju kirurgen semester veckan därpå. Plötsligt var hon långt in i februari. Till slut ställde jag frågan om inte min kirurg jobbade den 19 januari. Joo det gjorde han ju, men han var upptagen med andra operationer den dagen, men… hmmm… det var ju inte tvunget att just han skulle göra dem. Hon ”tackade för tipset” och skulle luska i det och se om hon kunde göra en omorganisation och bad att få återkomma till mig. I förmiddags ringde hon och meddelade att nu är jag uppsatt för operation måndagen den 19 januari! :-) Under förutsättning att min MR visar att det finns kärl så det räcker i magen på mig…

Det här är det tredje datumet jag får. Tredje gången gillt säger man ju, så jag kan bara hoppas att den policyn gäller mig också. Men nu stänger jag dörren för det här över helgerna. Det är ingen idé att fundera mer över det nu, jag kan inte påverka det ändå. Jag har ett datum att förhålla mig till och det var bara det jag var ute efter.

5 thoughts on “Tredje gången gillt?

Lämna en kommentar

