Säg den lycka som varar :(

Lägger mig ner och skriker högt! Tåget står still på spåret IGEN! Idag ringde koordinatorn och meddelade att läkaren tyckt att det blev för snävt med tid från datortomografin till operation. Det behövdes mer tid för att hinna granska resultatet och det var dessutom viktigt att det var en särskild läkare som granskade dem. ”Han är väldigt petig” förklarade hon. Jo, det är väl bra det, särskilt med tanke på att det är han som ska operera mig. Men ändå. Vilken besvikelse.

Eftersom jag är en JJ ringde jag i alla fall till röntgenavdelningen och frågade om jag skulle kunna komma dit och sätta mig en hel dag och invänta eventuellt återbud. Nä, så går det inte till… Hade jag ringt igår hade hon haft tre återbudstider åt mig fick jag veta. Det hjälper förstås inte mig idag. Men hon kunde sätta upp mig på en väntelista och ringa om det skulle dyka upp ett återbud. Ja tack! Har idag och i morgon på mig, på fredag morgon vill koordinatorn ha besked så hon kan planera in någon annan på min tid.

Lyckas inte detta blir operationen tidigast 26 januari, men hon har inte fått schemat än. Vecka 6 har min kirurg semester och sen är vi inne i februari… Suck! :(

Nu hoppas jag på ett återbud på röntgen idag eller i morgon så jag kan få det här ur världen!

6 thoughts on “Säg den lycka som varar :(

  1. Ja så gjorde jag sist var inne och tjatade varje dag, på plats, skulle jag också göra om du känner dig stressad över tiden. Kram på dig och ge dig inte 😘😘😘

    • Jo jag läste det på din blogg, du hade ett väldigt flyt där. :-) Men jag tror jag hoppar över det. Ringer de inte i morgon, så får jag vänta. I grund och botten är det ett I-landsproblem och i jämförelse med vad du går igenom en piss i Mississippi. Kram på dig! Hoppas du mår bra efter omständigheterna.

    • Jag har inte för stora förhoppningar. Det är väl bara att inrätta sig i ledet och vänta på nästa tåg. Som förmodligen blir 26 januari då… förhoppningsvis.

Lämna en kommentar

