Som ett knytnävsslag i magen

Min bröstbloggsyster Karin fick för ett tag sedan beskedet att cancern spridit sig till andra bröstet. Idag kämpar hon återigen mot cancer, cellgifter och ångest. Karins make har en egen flik på hennes blogg om hur det är att stå vid sidan om. Hans inlägg idag är som att få ett knytnävsslag rakt i magen. Jag tappade andan för en sekund. Hans fantastiskt målande beskrivning är en träffande spegling av den maktlöshet och uppdämda ilska som kokar under ytan när man drabbas av en sådan här sjukdom. Dessa känslor skiljer sig nog inte särskilt mycket om man är sjuk själv eller om man står vid sargen och tittar på. Tyvärr är det nog ofta så att ingen tänker på att den närstående också behöver stöd och tröst.

Jag låter Per tala för sig själv, du hittar hans inlägg här >>

4 thoughts on “Som ett knytnävsslag i magen

    • Att skriva är ett väldigt bra sätt att få ur sig alla tankar och rädslor man i det dagliga samtalet inte kan sätta ord på. Pers inlägg gav mig en riktig tankeställare, kunde inte ha skrivit det bättre själv. Hans känslor skiljer sig inte mycket från mina. Ibland vill man bara slänga något (eller någon) i väggen – hårt!

  1. Suck… ett riktigt knytnävslag. Och lika förbannad blir man när ens vänner drabbas, jag lovar.

    Puss på dig och trevlig söndag i alla fall.. /Sus

    • Det är nog inte lätt att stå vid sidan av, varken för nära anhöriga eller goda vänner. Pers inlägg fick mig att inse vad det är för känslor jag egentligen går och bär på. Inte konstigt man bryter ihop till slut och inte orkar längre. Men jag kommer tillbaka, var så säker! :-) Kram

Lämna en kommentar

