Kvinnligt under

Nej, jag betraktar mig inte som ett kvinnligt under. :-) Däremot hade vi på Lydiagården en kväll besök av Carolina Le Prince, grundare och ägare av Skånes största BH-shop Kvinnligt Under. Här finns BH:ar för alla typer av bröst och även ett stort utbud av protes-BH och badkläder. Där kan man också få professionell hjälp så man verkligen får en BH som passar perfekt. Butiken finns i lilla Åkarp strax utanför Malmö, men även som webbshop. För den som bor i Skåne kan det absolut vara en utflykt värt besväret oavsett om man behöver protes-BH eller vanlig BH.

Eftersom jag inte varit intresserad av att utöka min protespark har det fallit i glömska. Mitt mål har från dag ett varit att se till att få en rekonstruktion så fort som möjligt. Jag har därför inte velat lägga några pengar på protes-BH:ar utan har i nästan två år gått runt på mina två första fula, men sköna BH:ar jag köpte på bröstmottagningen, en vit och en svart. (idag ska de i rättvisans namn benämnas som en ljusgrå och en mörkgrå) Dessutom hade jag köpt en beige på Twilfit som varit en reserv, då den inte varit lika skön som de andra två.

Men nu när jag snart är hel igen ser jag fram emot att investera i ett par nya BH:ar. Inledningsvis måste jag gå med sport-BH, men sen… I normala fall tycker jag det är supertråkigt att köpa BH, inget jag vill lägga pengar på. Men nu jäklar ska det bli jättekul att få på sig en ordentlig och snygg BH igen! Det var då jag kom att tänka på Kvinnligt Under. Sitter och dreglar över så många fina BH det finns, men blir lite smått förtvivlad över hur dyrt det är. :( Det är egentligen inget för min skrala kassa, men jag tycker jag gjort mig förtjänt av åtminstone en exklusiv och välsittande BH efter den här resan. Jag tänker därför göra ett besök där i vår!

Nu är det bara en dryg vecka kvar. Jag mår nu betydligt bättre, den här ledigheten var precis vad jag behövde! Inga måsten, inga krav. Bara få vara och göra ingenting. Få ladda batterierna inför slutet av den här resan. Just nu känns det ungefär som man känner när man suttit flera timmar på tåget och det bara är en kvart kvar. Eller när man sitter på ett flygplan och går in för landning. Man kan inte komma ner fort nog. Jag närmar mig slutet på min långa, högst ofrivilliga resa. Och jag längtar.

6 thoughts on “Kvinnligt under

  1. Snart, snart, snart…det kommer bli toppen! :-) Eftersom du inom kort kommer kunna använda vanliga bh-ar igen så kan jag rekommendera Twilfit på Mobilia. Carola som är butikschef där samt all hennes personal är kanonduktiga på att hjälpa en hitta rätt BH som sitter som den ska. Utan att det behöver kosta skjortan… Bara ett tips! kram

    • Tänkte mest att jag ville presentera Kvinnligt under för andra som letar efter bra protes-BH, för det finns inte så stort utbud av dem. Men även för oss (JA! oss… snart är jag där!) som vill ha en snygg vanlig BH kan Kvinnligt under vara ett bra alternativ. För håll med, visst har de snygga saker?! :-) Får väl titta in på Twilfit också i vår…
      Kram!

  2. Känns helt fantastiskt att du nu närmar dig slutet på resan, eller kanske början på en ny betydligt trevligare sådan. Skönt och snyggt under har så mycket större betydelse än man tror. Jag har faktiskt investerat i både snygga och sköna protesbehåar och det har det varit värt. Njut nu av ledighet, långa promenader och samla så mycket kraft du kan inför den tuffa operationen – det kommer att gå super!
    Varma kramar från St Eriksplan
    Karin

    • Jag är för snål för att kosta på mig dyra underkläder, men den här gången ska jag ha i alla fall en. Bara för att. Det känns som att jag med den här rekonstruktionen äntligen kan känna att jag kommer ut ”på andra sidan cancern” även om det naturligtvis inte är slut med rekonstruktionen. Det kommer en del kosmetiska justeringar sen, men det känns ändå som en fis i rymden i jämförelse. :-)

      Hoppas du mår fortsatt bra i din behandling!
      Varma styrkekramar från ett regnigt och grått Malmö

Lämna en kommentar

