Lätt att säga…

Brukar inte läsa horoskopen, men idag föll min blick på följande goda råd i City:

horoskop

Lättare sagt än gjort om man säger så, men det gav en liten tankeställare. Jag ska verkligen försöka släppa min oro vad gäller jobbet. Måste försöka lära mig leva här och nu, istället för i framtiden. Det är som det är, det var väl inte meningen. Jag har i alla fall fått nya erfarenheter. Förhoppningsvis finns det något annat, ännu bättre runt hörnet.

Nu ska jag försöka fokusera på min hälsa och min operation. Jag ska glädja mig över att jag lyckats få till det i år redan. Jag ska njuta av november – i den mån det är möjligt att njuta av årets gråaste månad. Nu ska jag göra lite kul saker innan jag blir fjättrad vid sängen, bland annat ska vi delta som statister när de spelar in några scener i den dansk/svenska serien ”Bron” på Jägersro travbana. En liten tripp till Köpenhamn finns också med i planeringen. Och så naturligtvis årets glöggträff, en väl inarbetad tradition vi inte gärna ruckar på.

Dessutom ska jag boosta min kropp med hälsosamma promenader. Planen är en rask promenad om dagen, det går sådär ska jag motvilligt erkänna. Efter lördagens långa promenad till kyrkogården tog det stopp. Det finns alltid en (dålig) ursäkt till varför jag inte kommer iväg. Jag lovar härmed mig själv bot och bättring!

3 thoughts on “Lätt att säga…

  1. Du har ju mycket kul på gång! …otroligt fördelaktigt att du bara kan ”kvista” över till Köpenhamn sådär…..enkelt. Blir avis. Jag har ju nära till Stockholm men det är ju inte lika häftigt.
    Sedan filminspelning wow!! vad spännande….
    Men, jag skall på konsert på Hovet nästa vecka och lyssna på Morrissey med min dotter. Sedan bor vi på hotell en natt…det blir kul!! Sedan får vi fredagen i Stockholm till div aktiviteter…
    Vad det gäller tankar om träning så skrev jag några rader på ditt föregående inlägg. Bara att sätta igång! snart blir det en vana och ett behov av att göra sin promenad….
    Kram! / Anika

    • Haha, min son ska se Morrissey i Lund på lördag. Utan sin mamma. Han skulle ALDRIG gå på sånt i mitt sällskap, då dör han hellre. :-) Hoppas ni får en härlig vistelse i storstaden. Kan säga att även om vi har nära till Köpenhamn åker jag väldigt sällan över, det är nog minst 4 år sen sist. Det är för dyrt helt enkelt.

      Jag var ju duktig och promenerade till och från jobbet på min förra arbetsträningsplats, det var jätteskönt. Men det är lite för långt här och då faller det sig liksom inte lika naturligt att promenera när jag kommer hem. Jag behöver ett mål. Ska verkligen ta mig i kragen, det är så skönt att gå och precis som du säger så är det bra för psyket också. Men det är svårt att få in nya vanor tyvärr.

      • Ok! Bertil och jag har en del gemensamt. Gillar honom men det har jag sagt till dig tidigare. .:))
        Min dotter är 27 år. ..vuxen dam. Det är betydligt känsligare med söner i 20 års åldern. ..kommer ihåg min egen son i den åldern! Knappt man prata med varandra ibland. Men det blir bättre med tiden. …
        Förstår detta med avståndet till jobbet. Det blir ju så mkt lättare när man har ett acceptabelt gångavstånd. …då är det bara skönt att gå till jobbet. Blir mer bestyr annars. ..

Lämna en kommentar

