Det borde vara förbjudet!

Strålande höstväder, med 17 grader och sol från en klarblå himmel. Sandalerna åkte på igen igår och så kastade vi oss på cyklarna och begav oss ut till Rusta och IKEA. En cykeltur på dryga 20 minuter, i motvind och uppförsbacke. Väl där var jag nära att svimma av värmeslag. Nästa svimningsattack kom när vi gått varvet runt på Rusta och plötsligt kom till avdelningen för julpynt. JULPYNT?!!?? Det är ju fortfarande sommar ute! Givetvis var det samma skräckupplevelse på IKEA, som aldrig gör något med måtta.

VARFÖR tror handeln att vi konsumenter vill köpa julpynt i början av oktober? Det är ju inte konstigt man är så hjärtinnerligt trött på allt som har med julen att göra när vi väl är framme vid julafton. Det borde vara förbjudet enligt lag att sälja julpynt före 1:e november! Och då räcker det med adventsljusstakar. Tomtar, granar och annat pynt kan de ta fram till 1:e advent. Det räcker både länge och väl. Nåväl, vår lilla ICA är plötsligt rätt i tiden, de har nämligen haft julljusen liggande framme till fullpris hela året.

Idag har jag jobbat några timmar! Malmö stad har förnyat sin hemsida så den ska funka även i mobiler och på läsplattor. Vi har jobbat med våra sidor hela hösten och jag anmälde mig frivilligt att vara med idag. Jag tycker nämligen det är bättre att vara med från början, så man vet vad som ska göras. Och så ska jag inte sticka under stol med att jag har ett visst kontrollbehov.  :-) Nu har jag slappat en timme i solen på balkongen, medan jag aktiverade Bertil med dammsugaren. Nåt vettigt ska han väl ändå bidra med här i huset när han nu än en gång tillhör kategorin ”arbetslös dagdrivare”.

Nästa projekt blir att få dagdrivaren på fötter för en liten promenad i solskenet. :-)

One thought on “Det borde vara förbjudet!

  1. Det gäller att passa på att ta vara på de vackra dagarna för det kan vända fort så här års! Fast jag har hittills blivit förskonad från jul-prylar, men räknar med att dom dyker upp här också ganska snart. Åhléns brukar också vara väldigt tidiga med att hänga fram julgranskulorna i Uddevalla men än så länge har de lyckats behärska sig. :-)

    Brittsommarkramar från ett varmt och soligt Uddevalla
    /Sibylla

Lämna en kommentar

