Fler goda nyheter!

Igår såg jag en mycket glädjande nyhet på Skånska Dagbladet, Lydiagården har fått nytt avtal med Region Skåne! Äntligen! Jag är så glad för deras skull och för alla som nu får möjligheten till deras fantastiska rehabiliteringsvecka. Jag säger det igen – jag vet jag är jädrigt tjatig – rehabiliteringsveckan är minst lika viktig för tillfrisknandet som själva behandlingarna!

Idag ringde jag plastikkirurgen och påminde om min existens. Det var en mycket trevlig och tillmötesgående kvinna i andra änden. Hon hittade mig i listan och sa det jag redan visste, att egentligen står jag på tur nästa år. Men i nästa andetag sa hon att de ju fått några avbokningar så det var ingen omöjlighet att det kanske skulle kunna finnas ett hål. Dock måste jag genomgå en mammografi först.

Plötsligt fick jag nästan panik och kände att jag måste bromsa henne lite. Jag vill ju inte göra det just nu, förklarade jag, men december skulle passa fint… Hon gjorde en notering om det, samtidigt som hon var noga med att tala om att hon inte kunde lova något. Det förstår jag, men jag kände ändå att det var positiva vibbar och absolut ingen omöjlighet. Jag kommer att få en remiss till mammografi i alla fall, så allt är klart om ifall att. :-) Så nu håller vi alla våra gemensamma tummar för att min tid som enbröstad snart är över. Tick, tack, tick, tack…

Ny sida om Letrozol / Tamoxifen
Många som hittar min blogg har sökt efter information om Letrozol eller Tamoxifen så nu har jag äntligen blivit färdig till att göra en sida med information om mina biverkningar av dessa helvetespiller. Den ligger under fliken Behandlingar >>>

Lämna en kommentar

