Domedagen

Jaha, idag var det alltså dags för domen. Hade jag gissat rätt eller hade jag fått allt om bakfoten – det var den stora frågan. Jag var på plats 20 minuter före utsatt tid (otålig kallas det) sen var läkaren 40 minuter försenad… men, men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju. Dags att slå på stora trumman och basunera ut nyheten! Jag är definitivt friskförklarad! Inte en tillstymmelse till några metastaser någonstans. :-) Plastikkirurgen, here I come!

Till och med läkaren idag tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att aktualisera sig i kön för rekonstruktion eftersom jag ju är röntgad och klar. :-) Jag har med andra ord tänkt rätt även i det fallet.

Idag blir det inget firande, men i morgon ska jag och svärmor gå på bio och då blir det säkert ett glas vin någonstans också. Det brukar vi göra. Hipp hurra för mig idag! Yabadabadoooo!

Happy-Dance-keep-smiling-9094686-425-425

Vem stängde av värmen? I söndags gick jag i sommarklänning och sandaler, igår blev det strumpor och skor, halsduk och vantar. Kalla höstvindar och regn stod på programmet. I morse sken solen så fint igen och när jag tittade ut genom köksfönstret i morse såg jag en kille komma cyklande i shorts och t-shirt. Blev lite glad där för ett ögonblick, men efter att ha konsulterat termometern kunde jag snabbt konstatera att den killen garanterat frös om både det ena och det andra, det var inte mer än 9,7 grader! Men så länge solen skiner är jag nöjd. Och i ärlighetens namn, just idag hade jag varit nöjd även om det var snöstorm.

16 thoughts on “Domedagen

  1. Härligt Else, tack för att du delar med dig av allt, känner mig lite ”dålig” när det gäller den delen. Kommer ett långt mail snart, jag har det bra :-)
    Kramar i massor
    Karin

  2. Hurraaaaaa! Grattis Else, nu djäklar kan du slå klackarna i taket! Varma grattiskramar. Susanne

    Skickat från min iPhone

  3. Hej Else
    Grattis till det positiva beskedet och tack för att du på ett så fantastisk bra och roligt sätt delar med dig av din vardag. Då jag känt igen mig i mycket har det varit och är så stöttande att läsa det du skriver på ett så roligt och medryckande sätt.
    I fredags var jag på en halvårskontroll med mammografi och nu känner jag mig exakt som den dansande lyckliga musen.
    Lycka till!
    Hälsning från ett höstlikt Stockholm

Lämna en kommentar

