Jag gör det jag är bäst på

Tack alla omtänksamma människor som hört av sig, både här och på annat vis. Just nu gör jag det jag är bäst på och som gjort mig till den överlevare jag är, jag stoppar huvudet i sanden och låtsas som det regnar. Det sistnämnda behöver jag inte ens anstränga mig med, eftersom vädergudarna tydligen bestämt sig för att stötta mig i det. Sommaren känns avlägsen idag, 15 grader, grått, vått, trist. Och vi är bara i mitten av augusti. :(

I morgon ska jag koppla in JJ igen och ringa onkologen för att presentera mina små problem och be om röntgen. Troligtvis blir jag kallad till undersökning, jag har hört att de är snabba med det när man är orolig. Läkaren på vårdcentralen var tydlig med att han inte kunde känna något konstigt med lymfkörtlarna, vilket ju faktiskt är just vad jag oroar mig för. Han pratade om mjukdelar och undrade om jag gjort något jag inte brukar, typ idrottat, så svullnaden är förmodligen en överansträngd muskel. Armbågen, tja vad vet jag, ibland har man ju ont lite varstans. Men jag vill i alla fall kolla upp det så jag kan släppa det sen. Oavsett vilket sover jag som en baby på nätterna, så jag är nog inte så orolig ändå när allt kommer omkring. :-)

Jag är inte rädd – jag kan flyga!

4 thoughts on “Jag gör det jag är bäst på

    • Tack, jag behövde inte koppla på JJ, de hade precis fått in ett återbud, så jag ska dit i morgon bitti. :-) Mest för att de tyckte det var viktigt att jag fick stillat min oro.

      • Hej Else! Bra med snabb tid. Jag har haft samma erfarenhet vid två tillfällen när jag fått komma in snabbt just för att inte behöva slitas ner av oro. Så skönt att bli lyssnad på och tagen på allvar.
        Lycka till

Lämna en kommentar

