Full av förväntan

I fredags var en sorgens dag. Jag lämnade min arbetsträningsplats sen sju månader tillbaka och det kom en del tårar. Den platsen har betytt så oerhört mycket för mig och Anna har varit en härlig tjej att jobba ihop med. Vi har haft mycket kul ihop och jag kommer att sakna henne kopiöst. Men den platsen kan aldrig bli till mer än tre timmar om dagen och jag måste vidare. Jag måste ha en plats där jag kan gå upp i tid och kan utvecklas.

Sen innan påsk har jag drivit frågan om arbetsträningsplats med Förskoleförvaltningens kommunikationsavdelning. Det känns som den absolut bästa platsen för mig med tidigare 20 års erfarenhet inom förskolan och nuvarande erfarenhet inom text och kommunikation. Skam den som ger sig (ni minns säkert JJ) och i morgon är min första arbetsdag där. Jag har väl aldrig sett fram emot att börja jobba efter sommaren som i år. Det ska bli så spännande! Målet är att snabbt komma upp i min fulla kapacitet, 75%. Jag vill känna att jag har ett riktigt jobb att gå till, jag vill känna pulsen och stressen mot en deadline igen.

Till alla långtidssjukskrivna som tycker det är motigt att börja jobba igen, som tror att ni inte orkar, ge en arbetsträning en chans, den är guld värd! Den kan vara vändpunkten till ett friskare liv. Så var det för mig, jag kämpade själv för att få denna möjlighet och jag ångrar inte en sekund. Det räddade mitt liv kan man lugnt säga, utan den hade jag blivit tokig.

Idag har det varit grillkväll i kolonin. Alltid lika härligt och vi är ett gäng tjejer – andra skulle förstås kalla oss tanter – som har så roligt ihop. Och så Bertil förstås. Tänk att han vill vara med oss gamlingar… Han blev nästan förnärmad när jag sa att vi skulle grilla men att han nog inte var medräknad. Såklart han ville med! Fattas bara… Så jag fick kolla med värdinnan och givetvis var han inkluderad.

Nu är jag proppmätt! Och trött. Hoppas jag kan sova i natt så jag kan börja mitt nya liv pigg och utvilad. Inte försova mig… måste höra klockan. Det blir en jobbig natt, tror jag. Men en spännande morgondag! :-)

5 thoughts on “Full av förväntan

Lämna en kommentar

