Back on track

Konstaterade förvånat att jag låg under mitt täcke när jag vaknade igår morse, det var länge sen. Kombinationen av lite svalare nätter och en fläkt gjorde susen! Äntligen har jag fått ett par nätters ordentlig sömn. Idag har det regnat och jag dansar regndansen. Det svalare vädret är sååå välkommet!

Värmeböljan blev en dyr historia till slut. Det gick ju inte att vistas någonstans utan att försmäkta, mer än på diverse köpcentra där ac:n håller lokalerna svala och sköna. Följden blev såklart att hela mitt apanage försvann i ett huj. Men nu är å andra sidan både jag och Bertil ekiperade inför hösten, han med skor och byxor och jag med en skinnjacka för halva priset, som jag lyckades hitta på årets varmaste dag. Jag borde få medalj för att ens tänka tanken att sätta på mig en skinnjacka i den värmen om så bara för ett par minuter i provrummet. Expediten såg i alla fall mäkta imponerad ut.

Igår var det dags för årets höjdpunkt, Hugo Åbergs Memorial på Jägersro. Ännu en magisk travkväll i solnedgången. Det är med blandade känslor man ser fram emot Åbergs varje år, kvällen brukar vara fantastisk, men tyvärr känns det också som att det är starten på slutet av sommaren. När sen Malmöfestivalen kommer om några veckor är sommaren slut och vi går obönhörligen mot mörkare tider. Men hur det än är med det, så njöt vi i fulla drag igår kväll. Några större vinster blev det som vanligt inte, men det gör inget när man spelar för 10 spänn i varje lopp. :-) Vi hade i alla fall tur med vädret.

I morgon ska jag äntligen till vårdcentralen med min torra mun. Jag hoppas inte bara att det finns något som kan bota det här utan även att de kan hitta orsaken. För det är uppenbarligen inte medicinen, det har ju inte blivit ett enda dugg bättre varken av byte eller uppehåll. Efter tre veckor utan mina Tamoxifen är jag därför back on track. I söndags började jag äta mina tabletter igen, vågar inte låta bli helt enkelt.

One thought on “Back on track

  1. Hoppas det gick bra för dig på VC. Har i alla fall hållt tummarna för dig idag, hela dagen! :-)

    Det är imponerande att tänka på höst- och vinterkläder mitt i värmeböljan. Jag köpte lite garn till vintermössor i 32 graders värme medan expediten höll på att ramla ihop av värmeslag bakom kassan. Men idag är växlande väder och det är verkligen njutbart att vara ute.

    Som vanligt hoppas jag på att du får en jättevinst på travet som du kan dryga ut apanaget med.

    Svalare sommarkramar från Bohuslän <3

Lämna en kommentar

