Frågan ingen vill ha…

Det finns en första gång för allt och det finns en fråga ingen vill ha – åtminstone inte i min ålder. Idag korsade dessa två fenomen varandra när mannen i minigolfkassan la huvudet på sned och frågade:

– Är du pensionär?

Av ren vänlighet förvisso, för om jag var pensionär fick jag det ännu billigare. Tack så mycket för omtanken! Nu tyckte förstås jag att 50:- för både Bertil och mig redan var vansinnigt billigt, snudd på rån faktiskt. Särskilt som skylten säger 50:- för vuxna och 20:- för barn upp till 16 år. Hur han fick det till att bli 50:- för oss båda är en gåta och det är inte första gången det händer heller. Men visst, tycker han jag liknar en pensionär kan han säkert inte räkna heller.

littleoldladyjogcolored

Idag var jag hos min underbare tandläkare som gjorde en grundlig koll av tänder och munhåla. Men han hade bara beröm att ösa över mig och min tandhälsa och något fel i munnen som kunde förklara min muntorrhet och svidande tunga kunde han inte hitta. Som belöning fick jag 200:- rabatt ”för att du har så fina tänder” som han sa. Jag älskar min tandläkare! Har gått hos honom sen jag var 19 år, det blir sorgligt när han går i pension om drygt ett år. Vart ska jag då ta vägen?

Efter tandläkaren tog jag rundan bort om bröstmottagningen för att hämta en ny protes som var undanlagd åt mig. En ny om året kan man få och eftersom den gamla börjat vittra sönder på baksidan var det inte mycket att be för. Jag fick också möjlighet att köpa fler protes-BH till reducerat pris, men eftersom jag inte tänker gå resten av mitt liv med protes i BH:n tänker jag inte lägga en spänn till på det. De får väl vittra sönder de också tills det blir dags för rekonstruktion. Det kan väl duga som argument den dagen jag ringer och frågar om min köplats. Måste få förtur för mina BH:ar är slut. :-)

One thought on “Frågan ingen vill ha…

  1. Jag tror din ”gubbe i lådan” är vänligheten själv. Det är bara att tacka för att du fått minigolfa billigare för då kan du göra det oftare. Och grattis till tänderna och trevlig tandläkare! Det verkar vara din tur-period, just nu!

    Jag städade min garderob och såg mina få, men sorgliga och slitna BHar. Borde kanske investera i några nya, men precis som du – varför då? Jag har helt enkelt ingen lust att investera i något som kanske inte kommer att användas om fyra, fem månader med lite tur. Det är ingen som bryr sig om hur jag ser ut under blusen ändå. Men när rekonstruktionen är klar så ska jag banne mig slå till med en riktigt raffig BH! :-)

    Kramar

Lämna en kommentar

