Huvudlöst

Man behöver då verkligen ingen almanacka för att veta när det är midsommarafton, det är bara att titta på vädret, så vet man vilken dag det är. Men vi hade en bra dag igår i alla fall, solen tittade fram några timmar på eftermiddagen, lagom när årets kubbspel skulle inledas – ungdomar mot tanter. Tanterna förlorade, trots att vi var en mer i laget. Ja, vad gör man inte för att göra barnen glada på midsommar. :-)

Jag har begåvats med en smartphone! Min gamla knappmobil utan kamera ska skrotas och jag ska ta steget in i 2000-talet. Än så länge har jag inget sim-kort som passar till, det kommer med posten i veckan, men kameran funkar ju så igår tog jag med mobilen för att lära mig den funktionen. Jag är imponerad över kamerans förmåga att fotografera rakt genom människor och bara få med väggen, eller vad sägs om detta konstverk:

Huvudlöst

Det är uppenbarligen inte bara jag som är huvudlös. :-) Kameran har också visat sig vara motståndskraftig mot bad i rödvin. Det blir nog bra det här. I veckan som kommer väntar jag inte bara på sim-kortet, jag har också beställt ett praktiskt fodral till den, där telefondelen fästs med magnet och är löstagbar.

Och precis i detta NU, när jag satt och pillade med bilden, kom jag på att jag nog inte beställt rätt… jag har ju inte en Samsung Galaxy 2, som den här tydligen är gjord för, jag har en Samsung Galaxy EXPRESS 2. Huvudlöst var ordet… Vi får väl se om den passar ändå, men det är väl knappast troligt. Jag som tyckte den var så himla piffig. Suck! Vad jag blir trött på mig själv. :-(

2 thoughts on “Huvudlöst

  1. Får du bara ordning på din Smartphone kommer du att älska den! Men det där med skal och fodraler är en vetenskap. Jag hoppas att den fungerar för dig. Du kan säkert byta det annars.

    Kramar
    /Sibylla

  2. Intressant att fotot blev huvudlöst!! :) krångligt med nya mob i början. Har en liknande fast äldre modell. Mycket nytt att lära sig. Bad i vin är nog inte bra, fast den kanske tål att bli våt..! Min dotter tvättade sin Smartphone i maskinen, upptäckt det tämligen snart och avbröt programmet. Det funkade perfekt trots tvätten! Tåliga grejer,.
    Hoppas att fodralet funkar, kan vara tveksamt då allt är formgjort exakt…
    Väntar på fina foton framöver! ;)

Lämna en kommentar

