Frisk som en nötkärna

Kärringtummen kom på skam, röntgen visade på en fullt frisk tumme, inte minsta lilla artros eller andra förändringar. Vad f*n är det då som gör så förbenat ont? Mycket märkligt. Men jag ska ta ett allvarligt snack med tummen och tala om att den inte har någon som helst anledning att beklaga sig, då allt ser bra ut.

Inte heller blodproverna visade på något annat än superbra värden. Då är allt som det brukar med andra ord, fullt frisk och inga som helst förklaringar till de besvär jag har. Man ska naturligtvis vara glad över att allt är bra, men jag hade hellre velat få någon form av diagnos, så jag hade vetat hur jag ska förhålla mig och vad jag kan göra för att det ska bli bättre. Nu får jag dras med svedan i munnen och hugg i tummen vid minsta lilla rörelse åt fel håll. Irriterande!

På måndag börjar sonen en ny karriär som städare! Han har fått 14 dagars halvtidsvikariat på min gamla förskola. Kanon! Äntligen får han chansen att tjäna lite egna pengar. Han har fått träna hemma igår med fönsterputsning och en skrubb av badkaret. Jag kan ju inte göra sådana saker eftersom jag inte kan sträcka ut min högerarm för tillfället, så det är bara för honom att hugga in. Inget ont som inte har något gott med sig! Det är lättare att be honom om hjälp för att jag inte kan, än att tala om att han ska göra det för att han behöver lära sig. En tonåring behöver nämligen aldrig lära sig något, en tonåring kan redan allt. :-)

3 thoughts on “Frisk som en nötkärna

  1. Grattis till B som fått jobb!! Härligt! Trist med odiagnostiserade krämpor men är glad att du inte är sjuk ”på riktigt” Nu är det ju bara hittepå… ;-) Förstår dock frustrationen! :-)
    Stor kram på dig

  2. Även om jag inte har några barn så håller jag med Karin i allt hon skriver. Jag har fortfarande småvärk i fötterna och öm i munnen, men det är inte värre än att man kan leva med det och ta det med en klackspark.
    Jag vet att allt kommer att ordna sig till det bästa för du är inte bara en supersmart tjej utan även en grymt envis kvinna i dina bästa år.

    Kramar från Bohuslän
    /Sibylla

  3. Så sant som det är sagt, speciellt min yngsta hon är expert på de allra mest otroliga saker och sysslor. Skönt med tummen men trist att inte få diagnos, det är ju så, dras fortfarande med eländig värk, domningar i händer o fötter…..etc. Men det är ju bara att gilla läget och försöka se livet från den ljusa sidan :-) precis som du gör. Hoppas nu att du också hittar ett jobb snart, förstår inte hur någon inte skulle vilja ha en supersmart tjej i sina bästa år. Stor kram på dig
    Karin

Lämna en kommentar

