Sist i kön

Idag var det dragning i rekonstruktionslotteriet. Jag vann högsta vinsten och blev uppsatt i kön. :-) Problemet är att jag naturligtvis hamnar sist i kön och kötiden är ungefär ett år… Dock skulle läkaren göra en notering om att jag är arbetssökande (inte arbetslös) och kan komma med kort varsel. Kanske någon får kalla fötter och lämnar återbud. Jag fick också ett telefonnummer dit jag kan ringa och ”jaga” lite om några veckor. Får väl göra mitt bästa för att försöka bli en JJ (Jobbig Jävel) så de tröttnar på mig. Men det är nog ingen idé att hoppas på att något händer i år, fast man vet aldrig, ibland har man tur.

Det känns inte så deppigt ändå, dels var jag beredd på det eftersom det hela tiden talas om att det ska gå två år, dels är jag ju glad att jag ändå varit så påstridig hos onkologen att jag fick remiss till plastik redan. Tänk om jag fått remissen om ett år och kommit dit och de sagt att väntetiden är ett år… DÅ hade jag fått ett sammanbrott av sällan skådat slag.

Doktorn berömde för övrigt min odling i magtrakten och sa att jag skulle fortsätta vara rädd om den, den var perfekt att hissa upp några våningar. :-) Så nu är det slut med alla tankar på att försöka gå ner några kilon, för då finns det inget att göra ny tutte av. Det räcker bra med vanligt underhållsarbete, så den håller sig i form.

8 thoughts on “Sist i kön

  1. Hej Else! Känner att jag vill berätta för dig att din blogg under det gångna året varit mig till stort stöd. Själv opererades jag för bröstcancer januari -13 och många erfarenheter delar jag med dig, avbruten cytostatikabeh efter 5 ggr pga av infektioner, ont i muskler av anastrozole och dina positiva rader vid årsskiftet var värdefulla.
    Tack och all lycka hälsar en trogen läsare

    • Tack Gun! Det var skönt att höra att det jag skriver kan vara till nytta och stöd. Skönt också att höra att jag inte är ensam om att ha hoppat av cytotatikabehandlingen. Ibland når man en gräns där man bara känner att nu får det vara nog. Så här i backspegeln kanske det var dumt, men det är ju ingen idé att grubbla över det idag. Nu blickar vi framåt! May the force be with us! :-)

  2. Deppig? Else??? Någon mer o-deppig får man leta efter! Kanske inte så klämkäck alla dagar – vem är det? – men full av jävlar anamma (nästan rabiat ibland, men säg inte det till henne ;)) och expert på att se positiva saker även i nattsvarta stunder. Bara i nattmörkret ser man stjärnorna, typ :)

  3. Haha, gillar Sibyllas projektnamn! :-) Lycka till båda två med ”flytten”. Håller en tumme att väntetiden blir kort! kram

  4. Hehehe, dagens flabb! Jag ska ta till mig att bli ”JJ”, jobbig jävel!
    Du ska veta att jag räknar dagarna tills jag får lov att bli JJ, och hoppas på samma tur med en fantastisk kagge som ska räcka till en ny boobie. Jag har redan börjat kalla projektet ”Robin Hood” (Ta från det rika och ge till det fattiga!)! ;-)

Lämna en kommentar

