Ett säkert vårtecken

penseVi har väl alla våra vårtecken. För mig är det vår när de första motorcyklarna brummar på gatorna, jag bara älskar det ljudet. Motorcykeln symboliserar en frihetskänsla och jag önskar jag fick uppleva den känslan live på bönpallen någon mer gång i mitt liv, så gammal jag är… :-) Har inte åkt så värst många gånger i mitt liv, men de gånger jag fått chansen har jag njutit i fulla drag. I helgen har motorcyklarna intagit gatorna i Malmö – det är vår! För egen del manifesterar jag våren med att plantera penséer på balkongen. Har sneglat på dem i torgstånden ett tag, men idag kunde jag inte hålla mig längre. Nu är det vår på min balkong!

Jag älskar den här tiden på året när naturen väcks ur sin dvala. Sakta fylls världen med färger igen, blommor tittar upp, knoppar brister och det blir grönt. Dagarna blir ljusare och längre, solen värmer och man har allt det härliga framför sig. Man blir glad. I år är den känslan starkare än någonsin, jag har något att se fram emot, jag har ett liv.

Förra året vid den här tiden var inte lika full av glädje, det fanns inte mycket att se fram emot. Nedräkningen hade börjat, det var bara dagar kvar innan jag skulle påbörja min cytostatikabehandling. Jag hade ingen aning om vad som väntade mig, jag kunde bara gissa. Men ingen kan gissa sig till hur en cytostatikabehandling tar över ens kropp, man är helt maktlös. Det går inte att föreställa sig hur man kan bli så utslagen att man inte ens orkar lyfta ett finger. Den 13 mars stängde jag dörren om mitt gamla liv och gick ett nytt, ovisst till mötes. Ingenting skulle någonsin bli detsamma igen.

Våren 2013 var allt annat än en njutning och det tänker jag ta igen i år! Ingen ska få ta ifrån mig en vår till. Ingen! Jag ska njuta dubbelt i år! Nu vill jag blicka framåt, jag ska kämpa för att hitta ett jobb jag kan kalla mitt eget. Någonstans där jag kan bidra med min kunskap, där jag kan uppskattas, där jag kan känna mig nyttig. En fast punkt i tillvaron, en trygghet. Jag känner på mig att det kommer att lösa sig, för tvärtemot min kära bröstsyster Anna har jag handläggare på både FK och AF som jag känner jobbar för mig, inte emot. Det kommer att lösa sig, jag måste tro på det. Jösses jag är ju ett kap för vilken arbetsgivare som helst! Jag vill bara jobba 75%, TRR kan stå för den kompetensutveckling jag behöver och AF kan gå in och betala en del av min lön i inledningsskedet. Utsökt kvalitet till ett superbilligt pris. Vem kan motstå det? ;)

3 thoughts on “Ett säkert vårtecken

  1. Känner så igen mig i din glädjefyllda vårkänsla! Det blir en sådan markant skillnad mot förra året, och det känns så underbart att få se fram emot vår och sommar och allt mysigt som ligger framför oss. Förra året var en stor parantes!
    Lycka till på jobbfronten också- det kommer säkert att lösa sig! KRAM

  2. Det kommer att ordna sig för dig! Jag kände också att våren intog mig, men jag vet inte om jag kände mig piggare men åtminstone gladare. Julrosorna blommar för fullt i min trädgård. Jo, livet återvänder så smått…

    Kramar från ett soligt Bohuslän
    /Sibylla

  3. Ja inte jag i alla fall, skulle kunna motstå dig, med det erbjudandet. Tror vi bögge ser fram emot en ny vpr och sommar, för visst känns det lite som om man fått ett nytt liv, trots värk o annat smått o gott. Ha det underbart i vårsolen
    Kramar från ett soligt men kylslaget New York

Lämna en kommentar

