Kallad!

I veckan som gick fick jag en ordentlig kalldusch när jag ringde till plastikkirurgen för att höra om min remiss kommit fram och fråga om kötider. Jodå, remissen låg i ”inkorgen” och inom två månader kunde jag räkna med att få någon form av brev från dem. Läkaren hade ännu inte tittat på remissen men bedömningen brukar vara att det ska ha gått två år innan rekonstruktion görs… Tillbaka på ruta ett.

Jag ska ärligt säga att då brast det för mig och tårarna bara strömmade ner för kinderna. Det kändes som att remissen skickats från onkologen bara för att få tyst på mig.

Påstridig (målmedveten har jag fått höra att det heter) som jag är försökte jag förklara läget för sköterskan i telefonen. Arbetslös… måste få det gjort innan jag kan söka jobb på allvar… kan inte börja ett nytt jobb med att vara sjukskriven… måste få ordning på ekonomin… och så esset i rockärmen: ”jag kan hoppa in med kort varsel på ett återbud”. :-) Hon förstod, men… medicinska bedömningen brukar vara två år och, nä hon kunde inte göra en liten markering på remissen att jag ringt och är både trevlig och desperat. Nähä. :(

Det var länge sen jag fällde några tårar över någonting, jag har med tiden blivit ganska luttrad och van vid bakslag, men detta sänkte mig. Jag såg ännu ett tungt år framför mig. Kände mig lurad och besviken. Jag är så in i h**e trött på att stå varenda kväll och skrubba protesen. Trött på att inte kunna klä mig som jag vill för då syns protesen. Trött på att inte kunna planera mitt liv. Trött på att inte ha ett riktigt jobb att gå till med en vettig inkomst.

Men kan man tänka sig – idag kom en kallelse till plastik den 27 mars! :-) Om det sen leder till snabb operation vet jag förstås inte, men jag ska i alla fall dit. Det gav mig nytt hopp och det känns som att livet tog ännu ett litet steg i rätt riktning. Vilken härlig Alla-hjärtans-dags-present! :D Håll tummarna för att läkaren bedömer mig och min kropp redo för att bli hel igen!

6 thoughts on “Kallad!

    • Tack snälla du! När jag tänker på hur du har det skäms jag nästan för att jag gnäller över det här. Hoppas du snart får må lite bättre! Kram på dig!

  1. Jag håller tummar och tår för att det löser sig för dig och att dom bedömer dig som redo.
    Jag har också fått en fin Valentine-present från bröstmottagningen och ska på mitt första återbesök den 25 februari. :-)
    Massor av bohusländska kramar från Sibylla

Lämna en kommentar

