Trevlig helg!

Vilken alldeles underbart fantastisk känsla att ha förmånen att ha någon att önska en trevlig helg när man går hem. Att känna den där härliga känslan av att det är fredag och det stundar två lediga dagar när man får ta sovmorgon. Att få känna skillnaden mellan vardag och helg. Tänk att en så enkel, och för de flesta en självklar sak kan betyda så mycket. Jag älskar att vara på en arbetsplats igen, jag älskar att ha fått rutiner i min vardag, jag älskar att ha en uppgift. Jag älskar förstås inte att stiga upp kl 7, men det är smällar man får ta.

Vad är då min uppgift undrar många. Jag har varit lite hemlighetsfull för jag har inte vetat om jag får lov att skriva om det. Företaget jag arbetar för är nämligen helt nytt och i sin linda och det finns inga anställda. Men jag har frågat och det är helt okey, all reklam mottages med tacksamhet. :-) Jag ska hjälpa Anna, som äger företaget, med texter och digitalt kursmaterial till hennes webbaserade kurser i modeteckning och sömnad, samt annat som behövs för hennes marknadsföring. Titta gärna in på hennes fina hemsida sicdesigner.se

Sic Designer finns i ett hus, minc.se, där det huserar en massa andra nystartade företag som får hjälp med affärsutveckling, coachning och stöd. Det här kan med andra ord inte leda till en fast tjänst och riktig inkomst, men det ger mig andrum från min ofrivilliga ledighet och det ger mig erfarenheter. Bland annat kommer jag att behöva lära mig allt om Facebook och andra sociala medier, något jag hittills envetet valt bort i mitt liv. Men jag inser också att det är något jag måste kunna om jag vill fortsätta jobba med information och kommunikation. Och helt ärligt, mellan tummen och pekfingret, hur svårt kan det vara på en skala? Det kan ju en 12-åring lära sig.

Titta noga och gissa vad som hände:

vinolycka

Oh yes! Klantskallen här har arbetat på egen hand. Det var dags att öppna en låda vin idag. Det här vinet har jag haft förut och det är gott, men kartongen är väldigt kraftig och lite svår att öppna. Med tanke på mina försvagade armar var det ett mycket dåligt val, då jag inte hade kraft att få upp fliken. Eftersom jag lever under devisen ”Kan själv!” letade jag upp en liten skalkniv och skar längs perforeringen. Bara för att sekunden senare känna svetten i pannan. Hur smart var det på en skala egentligen? Smygkikade in på påsen och såg att den blödde. Givetvis hade jag stuckit hål på en helt ny påse med vin. Suck!

Visst tycker jag det är gott med ett glas vin, men inte dricker jag upp en hel låda på några dagar. Jag hittade en gammal dammig vinkaraff och fyllde den med en del av vinet. Det löste det mest akuta problemet så det slutade sippra ut om jag ställde lådan upp och ner. Men resten då? Hmm… ska till Susanne i morgon, men vi dricker inte motsvarande två flaskor vin på en kväll. Dock var hon bortbjuden på middag idag, så jag ringde henne och sa att hon kunde komma och ta med min havererade box dit och om det blev något över så kan vi ta det i morgon. Och så fick det bli. Så då var det problemet löst. :-)

Trevlig helg!
Nu har jag jobbat fyra dagar och det är freeeedag kväll! :-) Bästa kvällen i veckan, där man har hela helgen framför sig. Det var länge sen jag kunde njuta av det och det är alldeles underbart! Men jag ser redan fram emot en ny arbetsvecka. Ha en riktigt trevlig helg alla!

2 thoughts on “Trevlig helg!

  1. Vilket mysigt jobb du har fått, att få arbeta i ”växthus” är så positivt, inspirerande och dynamiskt. Det måste kännas kanonskönt att få komma dit som första arbete efter alla käftsmällar du fått i fjol? Det låter så tråkigt med ”vardag” när man är inne i det, men är så underbart när man inte har det. Gott att veta att du kommit igång och att du känner att det är skönt att vara hemma – just för att det är helg!

    Skönt att det löste sig med vinet, annars hade du fått en blöt helg! Vin får inte förfaras!… ;-)

    Ett tips är att hälla vinet på pet-flaska ända upp så att det inte finns någon luftspalt och ställa den i kylet. Då kan det hålla sig i ett par veckor och kanske till och med längre.

    Kramar från ett (fortfarande) blött Bohuslän
    /Sibylla

  2. Kära Else,
    Det låter helt underbart och spännande med ”nya” träningsjobbet, jag unnar dig verkligen av hela mitt hjärta att du nu äntligen tagit tillbaka vardagen. Håller med det är en härlig känsla att ta helg när man haft en bra vecka.
    Önskar dig nu en riktigt härlig helg! Här vaknade upp till ett snötäcke idag, vågar knappt säga det högt, men för mig kunde det lika gärna stannat borta nu.
    Stor kram
    Karin

Lämna en kommentar

