Jul

För ett år sen vid den här tiden gick jag och bar på en mörk hemlighet. Förutom min son och mina kollegor var det endast två personer som visste vad som växte i mitt bröst. Det var så jag ville ha det, jag ville inte lägga en skugga över andras jul- och nyårsfirande. Tids nog skulle det bli allmänt känt.

Nu har det gått ett år, det gick märkligt nog väldigt fort. Mycket har hänt, det har varit en tröstlös berg- och dalbana. Stundtals har man varit uppe på topp, för att i nästa sekund rasa till botten igen. Snart kan jag lägga 2013 bakom mig och det ser jag verkligen fram emot, 2014 kan bara bli bättre. Men först ska vi fira lite jul här i all enkelhet. Här finns ingen julmat så långt ögat kan se, men en fin gran har vi som lyser upp så fint och doftar så gott. Julklapparna är inslagna – jag kunde det alldeles själv, trots ena armen i gips. :-) Alla så när som på en, men jag har en lösning på det problemet också. Såklart.

Strax ska jag promenera hem till Susanne, det går ju inte att cykla med ena armen i gips. Vi ska se på travets uppesittarkväll tillsammans, medan Bertil firar jul med sin pappa. Sist vi tittade på trav ihop gick det ju riktigt bra. :-) Idag har Susanne dessutom huvudansvaret för både hästar och mat. Det är skönt att få allt serverat i tider som dessa!

Nu vill jag önska alla mina läsare en riktigt God Jul.

God_Jul

6 thoughts on “Jul

  1. Kramar till dig Else! Vilken otur med armen, så onödigt och tråkigt.

    Har lite samma tankar som dig, känns helt otroligt skönt att få gå in i 2014 nu och lämna 2013 bakom sig. 2013 har varit ett väldigt annorlunda år, faktiskt inte dåligt nu när jag tittar i backspegeln, men så skönt att få släppa cancer-världen nu. Förr evigt hoppas jag!

    Gott nytt år Else!

  2. Vilket fint julkort! :-)

    Tack för att du finns, Else, och att du delat med dig av din historia till oss andra som har samma erfarenheter även om storyn skiljer sig lite grann. Ett år går alldeles för fort, men det här året kunde inte gå fort nog, tycker jag. Det känns skönt att lägga detta året bakom sig för det kan bara bli bättre.
    <3 <3 <3 God Jul! <3 <3 <3

    Kramar från Sibylla

    PS. Hoppas ni är lika skickliga på travtipset denna kväll som ni var förra gången. Jag håller i alla fall tummarna för det! DS

Lämna en kommentar

