Jag kan själv!

Någon som vill låna en 19-åring över en dag? En vecka, en månad, ett år…? Gratis? Inte det nä. Efter att ha frågat om hjälp med granen minst fem gånger fick jag slutligen den suckande varelsen på benen och hjälp med att sätta granen i foten så den kunde stå en stund för att acklimatisera sig i värmen.

Sen hände det inte mer… och jag bad än en gång ett antal gånger om hjälp med ljusen. ”Snart…” hördes det muttrande från hans rum. Sen kom han plötsligt och sa att han skulle gå till ishallen och hämta sin ackreditering om 15 minuter, men han kunde fixa ljusen innan. ”Fixa ljusen” ???! Jag kunde riktigt höra hans pustande och frustande över julgransljusen (vi vet ju alla hur lätt och kul det kan vara) och detta under tidspress. Med mig på redan uselt humör…?! Nej tack! Gå! Försvinn ur min åsyn! Sen tog den enarmade banditen själv tag i det här med ljusen. Det var bökigt, det tog en sund, det gjorde ont i tummen, men jag klarade det! Vad snopen han blev när han kom hem och granen var klädd. Så gott som, några små kulor som skulle högt upp fick han äran att hänga på plats.

Sune_i_hyllan1Sune däremot är helt betagen av samme tonåring. Han ligger vid Bertils sida, på hyllan under skrivbordet, så fort han är hemma. Om Bertil lämnar sitt rum för en stund kommer katten genast efter. Sen sitter han på behörigt avstånd och jamar högljutt och uppfordrande. Går tillbaka till Bertils rum och efter fem sekunder är han tillbaka och kallar på honom. Det går inte att visa tydligare vad han vill. :)

Han har för övrigt redan vunnit segern över den stängda dörren. Numera är det öppet in till Bertils rum även nattetid. Dessutom är alla blommorna från Bertils fönster flyttade till andra fönster så Sune kan sitta där och titta ut och sniffa frisk luft i springan.

Sune_i-fonstret

Lämna en kommentar

