Inställt

Igår avbokade jag min planerade tåoperation. Jag får dras med min artros ett tag till. Det är ju inget jag lider av hela tiden, det är bara så att antalet skor jag kan använda är begränsat eftersom det gör ont i tån när jag går. Men något har inträffat som är viktigare än min artrosdrabbade tå. Jag ska nämligen börja jobba i januari! Har fått en arbetsträningsplats och ska börja med tre timmar om dagen. Det ska bli jättekul och det känns så skönt att äntligen få rutiner i min vardag och något vettigt att göra. Jag vill ju inget annat än att få jobba. Än är inte alla papper klara, men jag hoppas och tror att det här kommer att bli hur bra som helst! Återkommer med mer info när allt är klappat och klart. :-)

Igår kom kallelsen till mammografi. Den 9 januari, nästan på dagen ett år efter operationen ska vi se om allt är borta och inget nytt finns i det andra bröstet. Jag har inte känt någon oro innan, men när kuvertet kom blev det ändå lite pirrigt. Man kan ju aldrig så noga veta och en liten oro kommer nog alltid följa mig genom resten av mitt liv. Det enda jag kan göra annorlunda nu mot förr är att gå på alla mammografier jag blir kallad till och inte tro att jag själv kan känna om det finns något där. Det kan man nämligen inte förrän knuten är ganska stor. Därför är det viktigt att gå på regelbunden mammografi! För den som inte läst detta tidigare på mig blogg kommer här en repris:

mammografi

6 thoughts on “Inställt

    • Tack! Tyvärr ger detta jobb inget extra klirr i kassan, det blir samma som sjukpengen. Men det ska bli skönt att få komma ut bland folk igen. Det är mycket värt!

  1. Grattis, Else!!! Jag hoppas att du trivs på ditt nya jobb! Du kommer att få massor av energi av att komma från väggarna och träffa andra människor. Det är alltid skönt med rutin. Och jag är jättenyfiken på vad du har på gång! :-)
    Kramar från Sibylla

Lämna en kommentar

