Egentligen…

”Egentligen” betydde i det här fallet egentligen ingenting (hänvisande till föregående inlägg). Konkret betyder det egentligen bara att läkaren ifråga inte förstår vilken skillnad ordet egentligen gör för en mening. Det är ju en väldig tur att jag inte är typen som oroar mig i onödan, för en annan person kanske det hade inneburit stor ångest. Således visade röntgen absolut inga förändringar, varken vad gäller cancer eller strålskador på lungorna. Något om axeln fanns inte noterat. Men han är förlåten för han är ju så trevlig och egentligen var jag som sagt inte ett enda dugg nervös. Jag var egentligen bara nyfiken på om det fanns något konkret om min axel. :-)

Den gode doktorn kände i alla fall på min armhåla, jag tycker det känns som om jag har en tennisboll där emellanåt och så kilar det inuti. Jag är lite orolig för att det håller på att utvecklas ett lymfödem där, men han menade att det är läkningsprocessen efter strålningen. Och så tyckte han jag var smått galen som valde att stråla båda sidorna samtidigt och undrade om det varit svårt för mig att få igenom det. Tydligen är det något väldigt ovanligt. Men så är jag å andra sidan en ovanligt envis person och det talade jag om för honom. Ingenting hade kunnat få mig att åka dit i 10 veckor!

Idag skulle jag iväg tidigt igen. Det börjar bli en vana att klockan ringer 07:00. Eller vana och vana, jag var precis lika svårväckt idag. Tittade ut genom fönstret och konstaterade att det regnade lite grand. Hade det varit för ett år sen hade jag valt bort cykeln för att inte få frisyren förstörd. Idag spelar sånt ingen roll, för jag har ingen frisyr. Håret står ändå åt alla håll, så lite regn gör varken från eller till. Hade jag vetat att himlen skulle öppna sig 2 minuter efter att jag gett mig av hemifrån hade jag nog ändå valt ett annat sätt att transportera mig på. :(

Den arbetslöse tonåringen ska idag iväg till en rekryteringsmässa. Hade han själv fått välja hade han med största sannolikhet inte åkt dit, men jag har gjort klart för honom att han inte har något val idag. Nu måste han snart ta ansvar för sitt jobbsökande. Jag har till största del lagt ner alla ansträngningar att få honom att engagera sig eftersom jag inte får något stöd i detta. Jag orkar inte längre. Men i det här fallet lade jag in mitt veto.

Om han inte tar ansvar för det här snart får han flytta hem till sin pappa, så jag slipper se honom sitta i sin hörna som tjuren Ferdinand. Det enda som skiljer Ferdinand från Bertil är att Bertil ersatt blommorna med datorn och World of Warcraft. Jag vet inte hur han tror han ska få något jobb där. Att enbart förlita sig på de annonser som kommer ut på AF är värdelöst, då det är cirka 3-400 sökande på varje sådan tjänst. Enda chansen är att leta upp de dolda jobben. Hoppas han kan få lite inspiration via de föreläsningar som ges på mässan idag. Det finns ett par som berör exakt det jag har försökt förklara för honom i flera månader. Kanske det går in om någon annan säger samma sak.

6 thoughts on “Egentligen…

  1. Skönt att ”egentligen” inte betydde något och att du fick en trevlig läkare. Och ännu skönare att allt läker. Läkningsprocessen tar längre tid än vad man tror, jag känner fortfarande ”konstiga” grejer under armen och bröstet. Men man vänjer sig vid allt!
    Hoppas att mässan gav er båda något och att ni båda hittar ett jobb ni trivs med.
    Kramar
    /Sibylla

    • Jag har inte varit på mässan. :-) Det var för ungdomar och tyvärr, hur gärna jag än vill, räknas jag inte dit. Tror inte det gav något konkret, men lydig som han är gick han i alla fall dit och lyssnade på några föreläsningar. Kanske något fastnade i alla fall.

  2. Håller en tumme för mässan och gör en tumme upp för ditt besked! kram från en som fortfarande inte har något foto men snart en grym träningsvärk.. ;-)

  3. Ja det är tur att du inte är så lättstressad, nu hoppas jag verkligen att både du och Bertil hittar varsitt kanonjobb.
    Stor kram från Stockholm
    Karin

Lämna en kommentar

