Man är aldrig nöjd…

Ända sen jag var liten flicka har jag avundats alla med lockigt hår. Från 17-års ålder och långt förbi 30-årsgränsen lade jag många pengar på att permanenta håret efter alla konstens regler. Till slut gav jag upp det och förlikade mig med mitt raka hår. Dock ständigt avundsjukt sneglande på alla med naturliga lockar. De med lockigt hår har naturligtvis inte haft någon som helst förståelse för det, utan har tvärtom sagt att jag ska vara glad över mitt raka hår. Nu förstår jag varför. Nu har jag nämligen själv plötsligt fått en massa virvlar och lockar i mitt hår som spretar åt alla möjliga håll i klass med Stig Helmer – alltid någon envis tuss som sticker upp. Håret är stört omöjligt att få någon styrsel på. Inte för att det gick särskilt bra med det raka heller, men det är bara att konstatera att gräset inte är grönare på andra sidan.

Idag är värsta dagen på hela året för mig. Jag verkligen avskyr dagen då vi går tillbaka till normaltid. En dag som aldrig tar slut. Man är hungrig på fel tider, det blir mörkt alldeles för tidigt och kvällen blir oändligt lång. Jag tycker vi borde göra som man gjorde i Ryssland 2011 då de bestämde sig för att inte ställa tillbaka klockorna på hösten, utan ha ständig ”sommartid”. Det är ju nu på hösten och vintern man verkligen behöver ha ljuset på eftermiddagarna. Jag har i alla fall först njutit av en solig dag på balkongen, för att sen med sorg i hjärtat sätta upp de sista balkongmöblerna och mattan på vinden. Nu är det nog slut på balkongliv för den här säsongen. I morgon har de varnat för storm… Suck, det finns ingen återvändo, hösten och mörkret kommer krypande. Och det är inte ett enda dugg roligt att gå hemma längre.

2 thoughts on “Man är aldrig nöjd…

  1. Jag kunde inte annat än att skratta igenkännande på din beskrivning av håret! Jag har i och för sig alltid haft fall, men håret har varit lydigt! Det är det inte längre utan jag går konstant med frisyren ”Wild and crazy”. Håret på toppen står rakt ut och så är det ”hej vilt” på sidorna! :-D
    Jag håller även med dig om att det alltid borde vara sommartid med tillägg att årstiden också borde vara konstant! Mörker blir bara deprimerande.
    Kramar från bohuslän
    //Sibylla

    • Jag gillar både våren, sommaren och hösten, men vintern och mörkret kunde jag verkligen vara utan! Men det är väl kanske tack vare den som man njuter extra när våren och sommaren kommer. :-)

Lämna en kommentar

