Nästa gång = sista gång!

Snart är jag i mål! :-) Dock startade dagen med en förskräckelse då telefonen ringde 09:20 och mannen i andra änden presenterade sig som Niklas Lohman från Onkologen. Redan innan han hann fortstätta anade jag oråd. Och mycket riktigt, de prover jag lämnade i fredags var inte tillfredsställande, vissa värden var för låga för att de skulle kunna behandla mig idag. Jag skickades därför på ny akut provtagning. Hur är det möjligt när jag mått så bra?? Fattar det inte!

Det blev således i ilfart till sjukhuset för nya prover. Jag lurade mig upp till mottagningen istället för labbet. Kom på att min PICC-line hur som helst måste läggas om idag, så då kunde de lika gärna ta proverna i den så slapp jag bli stucken. Tack och lov hade de neutrofila värdena stigit från 2 till över 5 och då var det fritt fram. Tydligen finns en gräns vid 3 för att de ska behandla.

Nu är jag således, för näst sista gången, fullpumpad med gift. Har förberett mig genom att trycka ut alla mina Tramadol ur sina cellofanförpackningar och lagt i en burk istället ifall jag får lika ont i fingrarna denna gången. Har också delat mina insomningstabletter i halvor redan nu. Fick tipset från apotekspersonalen om ett medel mot muntorrhet, Xerogel, som jag tänker testa och hoppas att jag slipper ökensanden i munnen denna gången. Och så har jag hela frysen full med glass! :-) Mer kan jag inte göra.

Denna gången ska jag i alla fall inte snåla på smärtstillandet, det blir full dos från första känningen. Fördelen med Taxoteren är att jag inte blev lika utslagen av trötthet som med FEC, yrseln slapp jag helt. Nackdelen var värken och den totala smaklösheten och den fasansfulla muntorrheten så fort jag drack något. Men denna gången vet jag ju i alla fall vad som väntar.

Och sen är det bara EN GÅNG KVAR!!! Den 1 juli 2013 – då jäklar ska det drickas champagne! :-)

4 thoughts on “Nästa gång = sista gång!

  1. Den 1a juli är jag i Kalmar och dricker skumpa med far min som fyller 75…men äny däj efter det dricker jag gärna skumpa med dig också för att fira! Man kanske kan få bjuda ner fröken på lite skumpa på Trädäckus Gigantus? ;-)

Lämna en kommentar

