Bomullssjalar

Äntligen har jag hittat enfärgade bomullssjalar! Eftersom jag inte använder peruk behöver man en del sjalar i olika färger att vira om huvudet. Dessa sjalar har vissa krav på sig vad gäller storlek och material. Viskos och polyester, som är de vanligaste materialen, blir man alldeles svettig av, det ska helst vara ren bomull. Jag har varit runt hela stan efter enfärgade bomullssjalar, utan att hitta. Men igår gick jag in i en liten butik vid Lilla Torg i Malmö, Gudrun Sjödén, och där fanns massvis med både enfärgade och mönstrade bomullssjalar i olika färger. Härligt tunna inför sommaren. Jag blev helt lycklig. Inte var det dyrt heller, 125:-/styck eller 95:-/styck om man köpte två. :-)

bomullssjalar

Gudrun Sjödén, finns i Malmö, Göteborg och Stockholm.

4 thoughts on “Bomullssjalar

  1. Så, varit i Belgien hela veckan och inte haft möjlighet att uppdatera mig här förrän nu.. Det verkar ju hänt en del! Och bara positiva saker: bomullsjalar hittade, smaklökarna har vaknat till liv, håret har rusat amok och blivit 2 cm (nåja, ett strå i alla fall), naglarna genomgår föryngringsprocess, och sjukhusvistelsen verkar ha tärt mer på sköterskorna än dig; med andra ord går allt på rätt håll! :-D Vi rings i helgen. Kram!

      • Va har du fått fjun? Jag har letat på mitt huvud med förstoringsglas men ack nä. ska prova o se om det hjälper med lite skumpa i blodet :)

        • Jag har inte ”fått” fjun, de har varit där hela tiden. :-) Du får nog fjun du med vad det lider och då är de extra välkomna eftersom du inte haft några innan. ;)

Lämna en kommentar

