Tummetott

tumnagelJaha, kära vänner, jag hade rätt i min känsla. :(( Nageln på vänster tumme har gett upp om livet och är på väg att lossna. Ingen vacker syn direkt och ingen jätteskön känsla heller. Men än så länge inget jag inte står ut med. Å andra sidan har jag inget val.

Jag får återgå till ungdomens fåfänga och skaffa mig ett snyggt nagellack och försöka dölja förfallet.

Annars är jag sakta men säkert på väg upp till ytan igen. Har varit ute en sväng idag, men kroppen orkar inte riktigt så mycket som hjärnan vill. Jag vågar inte annat än lyda alla goda råd jag får om att lyssna på min kropp, så jag vände snabbt kosan hem igen och la mig på soffan en stund. Men jag blir så UTTRÅKAD och rastlös! Suck. I morgon är en annan dag och då tar jag ny sats. :-)

Lämna en kommentar

