Det finns glädjeämnen också!

Idag fick jag belöningen för mitt tjat på tonåringen i vintras när jag tvingade honom söka allehanda sommarjobb. Det är ju tur att jag är så enveten och ihärdig som jag är! Idag damp det nämligen ner ett kuvert från MKB att han fått sommarjobb där tre veckor från den 24 juni! Egentligen hade han fått fyra veckor, men han har ju också fått en praktikplats på Willys via Ung i sommar och sista veckan på MKB kolliderade med första veckan på Willys. Jag är så lättad! Nu har han sju veckors sysselsättning i sommar och jag hoppas att veckorna på Willys kan fortsätta med extrajobb i höst. Han måste ha en sysselsättning och en inkomst.

Annars händer det inte mycket här nu. Äter Alvedon/Ipren var fjärde timme för att hålla värken någorlunda under kontroll och så Tramadol till natten. Alla piller gör mig trött så jag har tillbringat de flesta vakna timmarna i soffan – sovande. Smärtan är så svår att beskriva, men det känns väl ungefär som att sitta fast i ett skruvstäd som hela tiden dras åt. Fingertopparna är ömma och bara en sån enkel sak som att försöka trycka ut en Ipren ur cellofanet smärtar på gränsen till det outhärdliga. Undrar om jag kommer att tappa naglarna så småningom, det känns nästan så.

Munnen är torr som ett sandpapper och ingenting smakar någonting. Det är värre nu än under FEC-behandlingarna, då gick åtminstone de sura och salta smakerna igenom. Nu finns det INGA smaker kvar. Inte ens vatten är gott. Det är ju tur att jag blir hungrig, så jag måste äta. Munnen känns ungefär som när man bränt sig på hett kaffe eller nåt, skinnflådd. Men, men, det går väl över det här som allt annat. Bara att härda ut några dagar till. Det bör vända snart. Vilken dag som helst nu.

3 thoughts on “Det finns glädjeämnen också!

  1. Vad härligt att det gått bra för sonen med sommarjobb :-) Det är inte lätt för ungdomen idag.
    Har en 23 åring som flyttat hemifrån och är nu arbetslös, mindre roligt och mycket oroande för mamma..
    Hoppas du snart mår bättre igen den där tröttheten är hemsk..
    // Cattis

  2. Åh det känns så futtigt att skriva något i allt ditt lidande! Jag nöjer mig med en stor varm kram, jag tänker på dig varje dag ♥

Lämna en kommentar

