Sött

Jag har aldrig varit ett fan av sötsaker, det ska vara salt eller surt om det ska vara riktigt gott. Då blir besvikelsen extra stor när man känner sig sugen på ett salt bildäck och det smakar sött. Eller en kall öl, som smakar sött. Ett surt äpple som smakar sött. För att inte tala om vanligt kallt vatten… sött!?! Hur är det möjligt? Är det vad jag ska förvänta mig framöver? Och för hur länge då? Måtte det gå fort över!!! Det blir garanterat inget vin till melodifestivalen i morgon. Helt meningslöst. Jag får väl trösta mig med att alla andra biverkningar jag haft alltid har gått över och det gör väl detta också.

Under eftermiddagen har jag känt att en viss värk i skelettet kommer smygande. Det känns ungefär som om skelettet växer inifrån och trycker på utåt, så att det blir för trångt. Om det kunde knaka i det, skulle det göra det. Det känns också lite som att tänderna inte riktigt får plats i munnen, ungefär som när något fastnat mellan tänderna och de trycks ihop och det spänner. Det känns som om jag klämt fingertopparna i en dörr och det gör ont när jag petar på dem. Men än så länge väldigt lindrigt, jag har petat i mig en Alvedon och en Ipren, så får vi se om jag kan hålla det i schack.

Positivt är att jag inte känner mig varken yr eller trött än. Sex Betapred i morse kanske gjorde susen. :-) Jag har i alla fall varit igång som vanligt även idag. Och det är ju underbart att kunna vara i form för att njuta av sommarvärmen som vi får en försmak av. Jag har suttit på balkongen under markisen och läst stora delar av dagen, men även varit ute på en liten promenad. Och så blev det till en liten timme tillsammans med Susanne på en uteservering i eftermiddagssolen, med en kall (söt – urk!) pilsner i glaset. Godare öl har jag druckit om man säger så, men det var ändå ljuvligt.

Upptäckte just att glass är gott! Det är kanske för att kylan dödar smaklökarna. Jag får väl lägga om kosten för ett tag. :-)

Lämna en kommentar

