Väderguden på min sida?

Just nu är det bara positiva tongångar här, jag mår superbra, precis som vanligt faktiskt. Både kaffet på morgonen och vinet på kvällen smakar som det ska. ;) På onsdag är det dags för nästa cytostatika och vis av erfarenhet vet jag att den stora förlamningen kommer. Yrsel, smaklöshet, trötthet, muntorrhet – öken helt enkelt. Vad passar då bättre än följande väderprognos?

vadret

Med den prognosen behöver jag inte sörja över några dagar i sängen. :-)

Idag tog jag en lång promenad upp till stan för att hämta biobiljetter. Tänkte avsluta den här perioden i topp med en trevlig biokväll med svärmor och Susanne på tisdag, så har jag något trevligt att tänka tillbaka på när jag ligger där och gungar i slutet av veckan.

Läste på nätet igår att cancerpatienter ska erbjudas muskel- och konditionsträning mot den förlamande trötthet vi drabbas av, Fatigue med ett finare ord. Jag bara undrar när det är tänkt att denna träning ska utföras? I förskott? Eller under tiden? Kan ju bara säga två saker. Jag rekommenderades att motionera mycket både före och under tiden behandlingen ges. Och jäklar vad jag har varit ute och gått och rört på mig innan allt satte igång. Har promenerat mil, var ute nästan varenda dag, ibland i flera timmar, där jag valde bort cykeln för promenader! Inte f*n har det hjälpt. Så förskottsträning ger jag inget för. Återstår då träning under tiden man får behandling och då undrar jag hur någon kan tro att man ens orkar tänka tanken att ge sig iväg för att styrketräna när man ligger där och hela världen snurrar. Fatigue sitter inte i musklerna.

På onsdag är det som sagt dags för tredje behandlingen. Det är sista FEC-behandlingen och då är jag halvvägs. Tiden har minsann gått fort ändå. Sen är det bara tre gånger kvar, nedräkningen kan börja. De tre sista behandlingarna är av en helt annan sort, den är värre och ”tumskruvarna dras åt” som läkaren sa. Jag bävar… men den tiden den sorgen. Nu tar vi en dag i taget och jag har två härliga dagar kvar att njuta av innan jag sjunker som en sten igen. :-)

2 thoughts on “Väderguden på min sida?

  1. Härligt det låter att du mår bra, så roligt när man kan göra det med :)
    Jag undrar ja vad de sista behandlingarna ska bjuda på, jag ska ju med ta dem sista 3…
    Jag har inte vågat mig på alkohol under behandlingen, törs man det? Jag hoppas kunna hålla mig frisk för att kunna åka till Stockholm i helgen och gå på chinateatern , biljetter beställda innan jag blev sjuk.. Då ska vi ju äta lite gott med å då kunde det ju vara gott med nåt i glaset med ;) hoppas du får en trevlig biokväll // kram

    • Hej Cattis!
      Under perioder när all snurrar har vin dels inte smakat något och dels har det snurrat ännu mer efter bara en klunk. Just nu, när jag mår bra, kan jag inte tänka mig att ett glas vin gör någon skada. Nu har det smakat gott och jag har inte känt mig konstig. Så är du pigg i helgen och mår bra för övrigt, så går det säkert bra. Hoppasni får det riktigt trevligt!

Lämna en kommentar

