Look Good… Feel Better

Idag har jag varit på safari i ”make-up-djungeln” – det var dags för sminkkursen Look Good… Feel Better. Jag har fått lära mig hur man sminkar sig efter alla konstens regler och jag säger bara till alla er kvinnor som gör detta dagligen – hur orkar ni?

Det är väl inte många sminkkurser som inleds med att man ombeds ta av sig håret, men det blir startskottet för den här kursen. Samtliga deltagare tar av sig hår eller annan huvudbonad och där sitter vi, ett 10-tal skalliga kvinnor i våra bästa år. Nu jäklar ska vi bli snyggast i stan!

TRE olika rengöringsprodukter, ärligt, hur skitig kan man bli? Och på det ögonkräm, ansiktskräm, foundation och concealer. Vid det laget såg man ut som ett lik. Sen nästa lager av produkter för att skapa lite färg (som jag hade gott om när jag kom efter några härliga solskensdagar) och så till sist flera lager av ögonmakeup samt tre olika produkter till läpparna, penna, läppstift och läppglans. Jag säger bara JÖSSES! Det är ju ett heltidsjobb att sätta på sig ansiktet varje morgon. Men roligt hade vi, många fniss och goa skratt. Det var en underbart befriande eftermiddag.

Kursen avslutas med att alla tar på sig håret igen (eller annan huvudbonad) och går därifrån med ett stort leende på läpparna och jag tror alla känner sig ursnygga. Även om jag inte kommer att sminka mig efter regelboken varje dag, så har jag nu åtminstone redskapen och kunskapen att kunna göra det när jag vill känna mig extra fin!

makeupMed hem fick vi en necessär fylld med de produkter vi använt idag. Kan bara konstatera, jag behöver ett större badrum! Jag trodde på förhand att det skulle vara små varuprover, men det var ”riktiga” grejer. Här är produkter för långt över
1 000 kronor. Var tvungen att Googla och kan konstatera att bara ögonskuggan från Clarins kostar 480:- på Kicks. Fantastiskt med tanke på att kursen var gratis

Just nu mår jag strålande! Det är härligt att slippa känna yrsel, att inte bli trött efter minsta lilla utflykt, att nästan känna alla smaker. Idag har jag till och med druckit en hel flaska vin! Fast det är inte så illa som det låter, det var den lilla flaskan à 250 ml :-) men ändå. Det var faktiskt riktigt gott!

4 thoughts on “Look Good… Feel Better

  1. Vad bra att det känns bra. Det är bara att anpassa sig efter vad kroppen känner. Det viktigaste är att ta hand om sig själv i detta läge. Lite dammråttor eller att allt inte är perfekt spelar ingen roll. Lyssna på kroppen. Kramis

Lämna en kommentar

