Speedy Gonzales

”Du ska lyssna på din kropp och vila när det behövs!” Ett gott råd jag fick från en som vet vad hon talar om – eller inte. Nej Sofia, det var inte du denna gången. ;-) Inför nästa behandling finns det dock vissa saker som bara måste vara klara, då jag vet att jag inte kommer att orka ta tag i dem sen. Tack och lov mår jag lite bättre idag, bara en aning snurrig – men det börjar å andra sidan bli ett normaltillstånd som jag lärt mig leva med.

speedy_gonzalesPutsa fönster – check!
Skura badrum – check!
Duscha orkidéer – check!
Dammtorka – check!
Balkongsol – check! Lyssnade på kroppen. :-)
Renbäddat – check!
Dammsuga – check!
Torka golv – check!
Promenad – check!
Tvätta – i morgon…

Frid i mitt sinne, nu kan jag koppla av fullt ut i morgon och ladda upp batterierna inför cytostatika del 2 på onsdag. Mellanstädningarna de kommande veckorna tar Bertil hand om. Promenaden bestod av en utflykt till Coop för att hamstra inför kommande period av smaklöshet, saltsug och hunger.

Att ha hemma inför nästa behandling:
Salta bildäck – check!
Ramlösa – check!
Proviva – check!
Filmjölk – check!
Digestivekex – check!
Popcorn – check!

I morgon blir det provtagning inför onsdagens cellgifter. Vi får hoppas att de låga värdena fortsatt stiga efter hemkomsten annars blir det ingen behandling på onsdag. Inte för att jag vill ha någon, men ska jag nu igenom det här så vill jag ju inte dra ut på det i det oändliga. Nu ska jag förvandla mig själv till soffpotatis och inte göra ett handtag mer idag!

One thought on “Speedy Gonzales

Lämna en kommentar

