Förlamande trött

Vårdagjämning idag! Fantastiskt – ända tills man tittar ut på den vita världen. Enda fördelen med det iskalla, blåsiga och snöiga väder vi dragits med den senaste veckan är att jag med gott samvete kan stanna inomhus. Nä, förresten, det finns en fördel till, nu kan det bara bli bättre!

Igår överfölls jag av en förlamande trötthet! Jag trodde inte det var möjligt att vara så orkeslös. Vaknade klockan 8, men kroppen kändes som 4 ton, det gick inte att mobilisera några som helst krafter att stiga upp. Lyckades väl ta mig ur sängen vid 9-tiden, för då tog hungern över. Dock var jag inte uppe länge innan jag dök ner under täcket igen. Försökte läsa lite, men kunde inte koncentrera mig och slocknade och sov flera timmar tills Bertil kom hem från skolan vid 14. Kände mig fortfarande helt död när jag vaknade. Jösses!

Eftermiddagen gick det bättre, jag kände mig piggare och var uppe resten av dagen. Skallen förvisso fortfarande stoppad med bomull, eller om det är sirap, men dock förhållandevis pigg. Matlagningen blir lite komplicerad för jag smakar ju inte om det blir gott. Att sen hjärnan inte är riktigt inkopplad gör inte saken bättre och gårdagens middag lyckades jag bränna då jag glömde sätta ner värmen på plattan. Suck!

Plötsligt har jag fått ett stort sug efter salta saker. Jag skulle kunna ge vad som helst för en påse salta bildäck! Jag till och med drömmer om saltlakrits! Så fort vädret tillåter det och jag orkar ska jag ta mig till Jam Jam på Triangeln och köpa ett helt kilo salta bildäck. I brist på det tryckte jag i mig en hel skål popcorn själv igår kväll. :-)

I går kväll fick jag lite extra energi och skapade två nya sidor på bloggen. På sidan Loggbok har jag sammanställt vad det är för olika behandlingar jag ska få, vilka biverkningar de ger och preliminära datum för kommande behandlingar. Sidan kommer att uppdateras löpande. På sidan Cytostatika1 har jag korta dagboksanteckningar för att ha lite koll på hur jag mår, mest för min egen skull, man glömmer så fort. Men de dagar jag inte har något längre blogginlägg att bidra med kanske man kan hitta kort info om hur dagen har varit där, jag ska försöka skriva lite kort varje dag. Det kommer totalt att bli 6 sådana sidor, en för varje gång jag fått behandling.

Idag är jag piggare igen och ikväll ska jag gå på kurs Att Leva med Cancer som anordnas på Onkologen. Jag hade ju hoppats på att det skulle vara cykelväder, men tji fick jag. Det blir till att pulsa i snön. Hoppas jag orkar.

Lämna en kommentar

