Fyra arbetsdagar kvar…

Så är vi nästan där, julafton om en vecka, bara fyra arbetsdagar kvar. En helvetes måndag – pust! – och tre ”vanliga” dagar. Lillejulafton har jag tagit ledigt. Det blir den enda extra lediga dagen denna jul. Känns inte lönt att slösa timmar på att vara ledig den här årstiden. Bertil sover halva dagarna och häckar framför datorn resten – och vädret är skit. Vad ska jag med extra lediga dagar till? Kommer väl att jobba lite kortare dagar förstås, men det får räcka.

Äntligen faller julen på plats. Har försökt få någon form av besked av daddy cool om hur de tänker sig julen, jag vill ju inte inkräkta på deras julfirande om de hade tänkt sig samla den nya ”familjen”. Bertil tycker dessutom det är kul när sambons barn kommer. Men som vanligt har jag inte kunnat få något klart besked. Till slut tröttnade jag på att vänta och tog saken i egna händer. Bertil firar julafton med mig. Punkt. Varför är det alltid jag som ska anpassa mig? Ingen som uppskattar det ändå. Nu blir det Susanne och hennes son och jag och Bertil på julafton. Kanske vi blir två till, får nog besked om det i morgon. Nu återstår det att köpa gran och det tänkte jag att vi ska göra i morgon eftermiddag.

En liten julklapp har jag på sätt och vis redan fått i år. Vi fick rätt mot Fritidsresor som kompenserade oss med 3 500:- för vår misslyckade resa! Inte illa så här veckan innan jul. De flesta av de pengarna gick åt idag till byxor, tröja och frissa – till Bertil… hade tänkt köpa kläder till honom i  julklapp, men det går inte att köpa till en 17-åring utan att han får vara med. Det jag tycker är snyggt fnyser han åt. Han får betrakta detta som del av årets julklappsskörd, som blir väldigt liten i år. Unge Herrn önskar sig inget och det han önskade sig det gick han och köpte för en vecka sen. Måste betyda att han har det alldeles för bra! :-)

Lämna en kommentar

