Sommar, sommar, sommar…

Ååå vad jag har njutit av det fina sommarvädret vi har haft hela helgen. Alla måsten har fått vänta. Lite skit i hörnen har ingen dött av och det går ingenstans. Det får jag ta tag i en annan dag. Jösses, jag tror det har varit 20 grader idag och det är bara en vecka kvar till oktober. Finns det något bättre? Veckan som kommer ska gå i samma anda och jag ska se till att komma iväg i tid på eftermiddagarna så jag kan njuta av de sista soltimmarna. Som grädde på moset är jag dessutom katt- och kolonivakt, så det blir till att sitta i kolonin och njuta på eftermiddagarna och hålla Sune sällskap. Underbart!

Det är intressant att se vad folk har på sig i dessa dagar. Det är allt från shorts och sandaler till jacka, halsduk, vantar, stövlar och jag vet inte allt. Vad ska dessa människor ha på sig när det blir kallt undrar jag. Jag förstår inte hur man kan sätta på sig så varma kläder när det är 20 grader ute, bara för att almanackan påstår att det är höst. Men så blir det väl när modet styr… För mig är det i alla fall obegripligt, även om det känns väldigt konstigt att gå i sommarkläder nu. Men nåt mittemellan finns det väl alltid i garderoben. Mina stövlar sparar jag definitivt till kallare dagar. Jag har inte ens tagit på mig strumpor än. :-)

Bertil har varit iväg och bowlat hela helgen och har nu ont både här och där, så det får bli några dagars bowlingpaus för den killen nu. Idag skulle han ensam till Svedala och hade räknat med att få åka med sin tränare, men det visade sig att han inte skulle med. Snopet. Men han hade turen att pappas sambo ställde upp med skjuts både dit och hem. Det uppskattades av både honom och mig. Ibland känner jag mig lite handikappad utan körkort, men för det mesta saknar jag det inte.

Det jag däremot saknar är ljud i min dator. Mitt grafikkort pajade och jag köpte mig ett nytt och när jag satte i det och installerat det försvann ljudet… har snurrat runt och försökt felsöka, uppdatera drivrutiner, återställa datorn och jag vet inte allt. Det funkar helt enkelt inte. Superirriterande! :(((

Lämna en kommentar

