Slut, finoto

Igår tog vi farväl. Nu blir det inga fler möten, det är slut, finito. Det var inte jag som gjorde slut och det är så tråkigt. Det kom en tår till slut, efter en helt magisk kväll/natt. Vem pratar jag om? The Ark försås…

Igår gjorde jag det jag lovat mig själv att aldrig mer göra, jag begav mig ut till Stortorget för att tillsammans med 20 000 andra lyssna på The Ark en sista gång. Men det var det värt! Och vis av skadan från förra gången hade vi inga som helst ambitioner att stå längst fram och stångas med resten av publiken.

Vi gav oss iväg vid 22-tiden och ställde oss med korvkiosken i ryggen. Ingen som kunde trycka på bakifrån. Dessutom lyckades vi bärga två stolar att sitta på medan vi väntade och sedan stå på under själva konserten. Helt perfekt! Full sikt framåt och ingen som knuffade, varken från sidan eller bakifrån. Och ovanpå allt, tropisk värme. Det kunde inte bli en bättre avslutning! Jag är glad att jag tog mig dit. Det blir ett ljuvt minne att bära med sig in i höstmörkret.

Ola Salo – Calleth You, Cometh I…

Lämna en kommentar

